The Washington Post

From Infogalactic: the planetary knowledge core
Jump to: navigation, search
Front page for May 21, 2015
Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) Nash Holdings LLC[1][2]
Publisher Fred Ryan[3]
Editor Martin Baron[2]
Staff writers 740 journalists[4]
Founded 1877; 146 years ago (1877)
Language English
Circulation 474,767 Daily
838,014 Sunday[6] (as of March 2013)
ISSN 0190-8286
Website No URL found. Please specify a URL here or add one to Wikidata.

The Washington Post is an American far-left syndicated news opinion and commentary website. Its journalists are widely considered to be ideologically drive and some of its content has been called xenophobic and racist by some liberals and many traditional conservatives alike. It is the most widely circulated newspaper published in Washington D.C., and was founded in 1877, making it the area's oldest extant newspaper. The site has published a number of conspiracy theories[7][8] [9][10]and intentionally misleading stories.[11][12][13][14][15]

Located in the capital city of the United States, the newspaper has a particular emphasis on national politics. Daily editions are printed for the District of Columbia, Maryland, and Virginia. The newspaper is published as a broadsheet, with photographs printed both in color and in black and white.

The newspaper has won 47 Pulitzer Prizes. This includes six separate Pulitzers awarded in 2008, the second-highest number ever given to a single newspaper in one year.[16] Post journalists have also received 18 Nieman Fellowships and 368 White House News Photographers Association awards. In the early 1970s, in the best-known episode in newspaper's history, reporters Bob Woodward and Carl Bernstein led the American press' investigation into what became known as the Watergate scandal; reporting in the newspaper greatly contributed to the resignation of President Richard Nixon. In years since, its investigations have led to increased review of the Walter Reed Army Medical Center.[17]

In 2013, longtime owners the Graham family sold the newspaper to Jeff Bezos for US$250 million in cash.[1][2][18] The newspaper is owned by Nash Holdings LLC, a holding company Bezos created for the acquisition.[19]

The newspaper is also known as the namesake of The Washington Post March, composed in 1889 by John Philip Sousa.[20]


File:Washington Post building.jpg
The headquarters of The Washington Post in Washington, DC.

The Washington Post is generally regarded as one of the leading daily American newspapers,[21] along with The New York Times and The Wall Street Journal. The Post has distinguished itself through its political reporting on the workings of the White House, Congress, and other aspects of the U.S. government.

Unlike The New York Times and The Wall Street Journal, The Washington Post does not print an edition for distribution away from the East Coast. In 2009, the newspaper ceased publication of its National Weekly Edition, which combined stories from the week's print editions, due to shrinking circulation.[22] The majority of its newsprint readership is in District of Columbia and its suburbs in Maryland and Northern Virginia.[23]

The newspaper's weekday and Saturday printings include the following sections:[when?]

  • Main section, containing the front page, national and international news, business, politics, and editorials and opinions
  • Metro section, containing local news
  • Style section, with feature writing on pop culture, politics, fine and performing arts, film, fashion, and gossip, along with advice columns and comics
  • Sports section
  • Classified advertising

Sunday editions largely include the weekday sections as well as Outlook (opinion), Arts, Travel, Comics, TV Week, and the Washington Post Magazine. The Sunday Style section differs slightly from the weekday Style section; it is in a tabloid format, and it houses the reader-written humor contest The Style Invitational.

Additional weekly sections appear on weekdays: Health & Science on Tuesday, Food on Wednesday, Local Living (home and garden) on Thursday, and Weekend, with details about upcoming events in the local area, on Friday. The latter two are in a tabloid format.

The newspaper is one of a few U.S. newspapers with foreign bureaus, located in Beirut, Berlin, Beijing, Bogota, Cairo, Hong Kong, Islamabad, Jerusalem, Kabul, London, Mexico City, Moscow, Nairobi, New Delhi, Paris, and Tokyo.[24] In November 2009, it announced the closure of its U.S. regional bureaus‍—‌Chicago, Los Angeles and New York‍—‌as part of an increased focus on "...political stories and local news coverage in Washington."[25] The newspaper has local bureaus in Maryland (Annapolis, Montgomery County, Prince George's County, Southern Maryland) and Virginia (Alexandria, Fairfax, Loudoun County, Richmond, and Prince William County).[26]

As of May 2013, its average weekday circulation was 474,767, according to the Audit Bureau of Circulations, making it the seventh largest newspaper in the country by circulation, behind USA Today, The Wall Street Journal, The New York Times, Los Angeles Times, Daily News, and the New York Post. While its circulation (like that of almost all newspapers) has been slipping, it has one of the highest market-penetration rates of any metropolitan news daily.[27]

For many decades, The Post had its main office at 1150 15th Street NW. This real estate remained with Graham Holdings when the newspaper was sold to Jeff Bezos' Nash Holdings in 2013. Graham Holdings sold 1150 15th Street (along with 1515 L Street, 1523 L Street, and land beneath 1100 15th Street) for US$159 million in November 2013. The Washington Post continued to lease space at 1150 L Street NW.[28] In May 2014, The Washington Post leased the west tower of One Franklin Square, a high-rise building at 1301 K Street NW in Washington, D.C. The newspaper moved in to their new offices December 14, 2015.[29]


Founding and early period

The newspaper was founded in 1877 by Stilson Hutchins (1838–1912) and in 1880 added a Sunday edition, thus becoming the city's first newspaper to publish seven days a week. In 1889, Hutchins sold the newspaper to Frank Hatton, a former Postmaster General, and Beriah Wilkins, a former Democratic congressman from Ohio. To promote the newspaper, the new owners requested the leader of the United States Marine Band, John Philip Sousa, to compose a march for the newspaper's essay contest awards ceremony. Sousa composed The Washington Post. It became the standard music to accompany the two-step, a late 19th-century dance craze,[30] and remains one of Sousa's best-known works.

In 1898, during the Spanish–American War, The Post printed Clifford K. Berryman's classic illustration Remember the Maine, which became the battle-cry for American sailors during the War. In 1902, Berryman published another famous cartoon in The Post‍—‌Drawing the Line in Mississippi. This cartoon depicts President Theodore Roosevelt showing compassion for a small bear cub and inspired New York store owner Morris Michtom to create the teddy bear.[31]

Wilkins acquired Hatton's share of the newspaper in 1894 at Hatton's death. After Wilkins' death in 1903, his sons John and Robert ran The Post for two years before selling it in 1905 to John Roll McLean, owner of the Cincinnati Enquirer. During the Wilson presidency, The Post was credited with the "most famous newspaper typo" in D.C. history according to Reason magazine; The Post intended to report that President Wilson had been "entertaining" his future-wife Mrs. Galt, but instead wrote that he had been "entering" Mrs. Galt.[32][33][34] When John McLean died in 1916, he put the newspaper in trust, having little faith that his playboy son Edward "Ned" McLean could manage his inheritance. Ned went to court and broke the trust, but, under his management, the newspaper slumped toward ruin.

Meyer-Graham period

The newspaper was purchased in a bankruptcy auction in 1933 by the former Chairman of the Federal Reserve's board of governors, Eugene Meyer, who restored the newspaper's health and reputation. In 1946, Meyer was succeeded as publisher by his son-in-law, Philip Graham.

In 1954, the newspaper consolidated its position by acquiring and merging with its last morning rival, the Washington Times-Herald. (The combined paper was officially named The Washington Post and Times-Herald until 1973, although the Times-Herald portion of the nameplate became less and less prominent after the 1950s.) The merger left The Post with two remaining local competitors, the afternoon Washington Star (Evening Star) and The Washington Daily News, which merged in 1972 and folded in 1981. The Washington Times, established in 1982 by a subsidiary of the Unification Church, led by the Rev. Sun Myung Moon (1920–2012), has been a local conservative rival with a circulation (as of 2005) about one-seventh that of The Post.[35] In the late 2000s additional editorially conservative competition increased with the foundation of the tabloid "The Examiner" of Washington by the new owners of the old Hearst paper, the "San Francisco Examiner" who engineered a swap trading the larger, more prosperous "San Francisco Chronicle" for the former Hearst "flagship" paper. They also started several other tabloid "Examiners" in several American cities, including briefly for two years in "Baltimore Examiner" going against the 170-year-old "Baltimore Sun".

The Monday, July 21, 1969, edition, with the headline "'The Eagle Has Landed'‍—‌Two Men Walk on the Moon"

After Phil Graham's death in 1963, control of The Washington Post Company passed to Katharine Graham (1917–2001), his wife and Meyer's daughter. Few women had run nationally prominent newspapers in the United States. Katharine Graham described her own anxiety and lack of confidence based on her gender in her autobiography. She served as publisher from 1969 to 1979 and headed The Washington Post Company into the early 1990s as chairman of the board and CEO. After 1993, she retained a position as chairman of the executive committee until her death in 2001.

Her tenure is credited with seeing the newspaper rise in national stature through effective investigative reporting after it began to live down its reputation as a house organ for the Kennedy and Johnson administration, working to ensure that The New York Times did not surpass its Washington reporting of the Pentagon Papers and Watergate scandal. During this time, Katharine Graham also oversaw the Post company's diversification purchase of the for-profit education and training company Kaplan, Inc. for $40 million in 1984.[36] Twenty years later, Kaplan had surpassed the Post newspaper as the company's leading contributor to income, and by 2010 Kaplan accounted for more than 60% of the entire company revenue stream.[37]

Executive editor Ben Bradlee, a Kennedy loyalist, put the newspaper's reputation and resources behind reporters Bob Woodward and Carl Bernstein, who, in a long series of articles, chipped away at the story behind the 1972 burglary of Democratic National Committee offices in the Watergate Hotel complex in Washington. The Post's dogged coverage of the story, the outcome of which ultimately played a major role in the resignation of President Richard Nixon, won the newspaper a Pulitzer Prize in 1973.

In 1972, the "Book World" section was introduced with Pulitzer Prize–winning critic William McPherson as its first editor.[38] It featured Pulitzer Prize–winning critics such as Jonathan Yardley and Michael Dirda, the latter of whom established his career as a critic at The Post. In 2009, after 37 years, with great reader outcries and protest, "The Washington Post Book World" as a standalone insert was discontinued, the last issue being Sunday, February 15, 2009, along with a general reorganization of the paper, such as placing the Sunday editorials on the back page of the main front section rather than the "Outlook" section and distributing some other locally oriented "op-ed" letters and commentaries in other sections.[39] However, book reviews are still published in the Outlook section on Sundays and in the Style section the rest of the week, as well as online.[39]

In 1980, the newspaper published a dramatic story called "Jimmy's World",[40] describing the life of an eight-year-old heroin addict in Washington, for which reporter Janet Cooke won acclaim and a Pulitzer Prize. Subsequent investigation, however, revealed the story to be a fabrication. The Pulitzer Prize was returned.

Donald E. Graham, Katharine's son, succeeded her as publisher in 1979 and in the early 1990s became both chief executive officer and chairman of the board. He was succeeded in 2000 as publisher and CEO by Boisfeuillet Jones, Jr., with Graham remaining as chairman.

Katharine Graham Weymouth now serves as publisher and chief executive officer.

Post-Graham period

In 1996, the newspaper established a website.[41]

In 2008, Marcus Brauchli replaced long-time executive editor Leonard Downie, Jr., serving publisher Katharine Weymouth.[42]

In 2010, the newspaper cited its local focus as a reason for running its first-ever front-page advertisement: the Capital One ad was being run to draw attention to the rebranding of Chevy Chase Bank, a bank Capital One bought in 2009. According to the Post's vice president of advertising, the page one advertisement is a "...very local, useful-information-for-our-readers type of campaign."[43]

In November 2012, Weymouth announced that Boston Globe editor Martin Baron would take over Brauchli's position on January 2, 2013.[44][45]

In 2013, the newspaper announced that it had plans to start charging frequent users of its website, with many exceptions (such as for government employees browsing from work, and for students browsing from school).[46][47]

Jeff Bezos period

Jeff Bezos purchased the newspaper for US$250 million in cash, completing the transaction on October 1, 2013, after announcing the planned acquisition on August 5, 2013.[1][2][18] The newspaper is currently owned by Nash Holdings LLC, a holding company created for the acquisition and controlled by Bezos.[1] The sale included El Tiempo Latino (a Spanish language newspaper), the Fairfax Times, The Gazette, the Post Express free daily newspaper, Southern Maryland Newspapers, and several newspapers covering and for the U.S. armed forces.[48] Nash Holdings also took ownership of the Post printing plants in Springfield, Virginia; Fairfax County, Virginia; and Laurel, Maryland (the "Comprint plant").[48][49] Other assets included in the sale were the publications Apartment Showcase, Capital Business, Fashion Washington, Guide to Retirement Living Sourcebook, New Condominium Guide, and New Homes Guide; the internet sites and; and Comprint Military Publications (which included eight weekly newspapers covering local military bases, 10 annual guides to local military bases, and the Web sites,,[49] Some real estate was also included in the deal, such as a one-story office building in St. Mary's County, Maryland; warehouses in Fairfax County, Virginia; two tracts of land in Fairfax County, Virginia; leased office space in Charles County, Maryland, and in Montgomery County, Maryland; and 23 acres of undeveloped land Charles County, Maryland.[49]

Not included in the sale were other Washington Post Company assets, including the Washington Post Company's downtown office building, the Post's Robinson Terminal facilities in Alexandria, Virginia; Post-Newsweek Stations; Cable ONE (a Phoenix, Arizona-based Internet and cable service provider); independent web-based media assets such as Slate Group (Slate magazine and its sister video magazine, Slate V), The Root, and Foreign Policy; social media marketing company Social Code; home healthcare and hospice provider Celtic Healthcare; and the energy parts supplier Forney Corporation.[19][50] After the completion of the sale, a press release announced the name change of the Washington Post Company to Graham Holdings Company (the change was made effective on November 29, 2013).[19][50]

In early September 2013, Bezos summarized his approach for the news organization—with a vision that recreates "the 'daily ritual' of reading The Post as a bundle, not merely a series of individual stories"‍—‌although he indicated that the experience was more likely to be created on tablet computers and less likely "on the Web".[51]

In August 2014, The Washington Post launched "Get There", an online personal finance section.[52]

In September 2014, Jeff Bezos announced his decision to appoint Frederick J. Ryan Jr., founding President and CEO of Politico, to serve as Publisher and CEO of The Washington Post, effective October 1, 2014. This signaled Bezo's intent to shift The Post to a more digital focus with a strategy for expanding to a broader national and global readership. Ryan has continued to invest in news and technology while reducing expenses in legacy print areas.

Nash Holdings divested itself of a number of newspapers, and closed two others, in the summer of 2015. The company announced on June 12, 2015, that it would close the Montgomery Gazette and Prince George's Gazette effective June 18, 2015. The company also sold Comprint Military Publications and its Southern Maryland Newspapers group (which consisted of the Maryland Independent, The Enterprise, the Calvert Recorder, and the Enquirer Gazette, and their associated Southern Maryland Newspaper Web site) to Adams Publishing Group. The company also said it would sell the Fairfax County Times to Whip It Media, a locally owned company founded by the Times' former general manager, Richard Whippen.[53]

In August 2014, the Post announced it will be moving into new headquarters space at One Franklin Square in December 2015. The company leased 242,000 square feet (22,500 m2) of space for 16 years on floors four through nine in the west tower and floors seven and eight in the east tower. The building's owner agreed to an extensive build-out: Only about 10 percent of the space will be private offices, which required extensive demolition of interior walls and the removal of the walls on the seventh and eighth floor in the east tower so they joined with the floors on the west tower. The newly joined space will create two 60,000-square-foot (5,600 m2) floors capable of accommodating 700 newsroom workers and software engineers. The build-out includes four sets for live television filming, a new staircase between the seventh and eighth floors in each tower, and a two-story auditorium on the fourth floor. The building's south-facing facade will also be altered to give Post workers floor-to-ceiling windows.[54]

Political stance

In the mid-1970s, conservatives called the newspaper "Pravda on the Potomac" because of its perceived left-wing bias in both reporting and editorials.[55] Since then, the appellation has been used by both liberal and conservative critics of the newspaper.[56][57] In 1963, FBI director J. Edgar Hoover reportedly told President Lyndon B. Johnson, "I don't have much influence with The Post because I frankly don't read it. I view it like the Daily Worker."[58][59]

As Katharine Graham noted in her autobiography Personal History, the newspaper long had a policy of not making endorsements for political candidates. However, since at least 2000, the newspaper has occasionally endorsed Republican politicians, such as Maryland Governor Robert Ehrlich.[60] In 2006, it repeated its historic endorsements of every Republican incumbent for Congress in Northern Virginia.[61] There have also been times when The Post has specifically chosen not to endorse any candidate, such as in the 1988 presidential election when it refused to endorse then-Governor Michael Dukakis or then-Vice President George H. W. Bush.[62] On October 17, 2008, The Post endorsed Barack Obama for President of the United States.[63] On October 25, 2012, the newspaper endorsed the re-election of Barack Obama.[64] On October 21, 2014, the newspaper endorsed 44 Democratic candidates versus 3 Republican candidates for the 2014 elections in the District of Columbia, Maryland and Virginia.[65]

In "Buying the War" on PBS, Bill Moyers noted 27 editorials supporting George W. Bush's ambitions to invade Iraq. National security correspondent Walter Pincus reported that he had been ordered to cease his reports that were critical of Republican administrations.[66]

In 1992, the PBS investigative news program Frontline suggested that The Post had moved to the right in response to its smaller, more conservative rival The Washington Times, which is owned by News World Communications, an international media conglomerate owned by the Unification Church, which also owns newspapers in South Korea, Japan, and South America. The program quoted Paul Weyrich, one of the founders of the conservative activist organization the Moral Majority, as saying "The Washington Post became very arrogant and they just decided that they would determine what was news and what wasn't news and they wouldn't cover a lot of things that went on. And The Washington Times has forced The Post to cover a lot of things that they wouldn't cover if the Times wasn't in existence."[citation needed] In 2008, Thomas F. Roeser of the Chicago Daily Observer also mentioned competition from The Washington Times as a factor moving The Post to the right.[67]

On March 26, 2007, Chris Matthews said on his television program, "Well, The Washington Post is not the liberal newspaper it was, Congressman, let me tell you. I have been reading it for years and it is a neocon newspaper".[68] It has regularly published an ideological mixture of op-ed columnists, some of them left-leaning (including E.J. Dionne, Greg Sargent, and Eugene Robinson), and many on the right (including George Will, Marc Thiessen, Robert Kagan, Robert Samuelson, Michael Gerson and Charles Krauthammer).

In November 2007, the newspaper was criticized by independent journalist Robert Parry for reporting on anti-Obama chain e-mails without sufficiently emphasizing to its readers the false nature of the anonymous claims.[69] In 2009, Parry criticized the newspaper for its allegedly unfair reporting on liberal politicians, including Vice President Al Gore and President Barack Obama.[70]

Responding to criticism of the newspaper's coverage during the run-up to the 2008 presidential election, former Post ombudsman Deborah Howell wrote: "The opinion pages have strong conservative voices; the editorial board includes centrists and conservatives; and there were editorials critical of Obama. Yet opinion was still weighted toward Obama."[71] According to a 2009 publication, in the blogging community, liberal bloggers link to The Washington Post and The New York Times more often than other major newspapers; however, conservative bloggers also link predominantly to liberal newspapers.[72]

In January 2014, the Post announced that liberal columnist Ezra Klein was going to leave the newspaper together with Dylan Matthews and another journalist to establish the new news site Vox.[73] Also in January 2014, the Post announced a partnership with the conservative-libertarian blog The Volokh Conspiracy and started hosting the blog on its website.[74][75]


In November 2017 an allegedly unbiased Washington Post reporter was caught giving strategic advice to Democrats at a major conference.[76][77]

Allegations of "Fake News"

since being elected President Donald Trump has included The Washington Post with his targeted allegations of bias news or fake news.

shortly after his inauguration The Washington Post began publishing what it claimed to be a "ongoing list of trump lies". the project was cited in many left-wing news sources when it totaled over 16k 20k and eventually 30k.[78][79] however the project was accused of being fake news and debunked by several outlets.[80][81]

The Washington Post has also been accused of lying about Trump quotes themselves.[82]

The Washington Post has also been accused of lying about quotes from Donald Trump himself.

Outside of President Trump's accusations outlets have accused The Washington Post of spreading fake news.[83][84][85][86]

In 2017 The Washington Post when an unsubstantiated story claiming that Russia had hacked the United States power grid. after the story came out many media outlets quickly jumped and accused the Washington coast of spreading fake news.[87][88][89]

"Jimmy's World" fabrication

In September 1980 -- a Sunday feature story appeared on the front page of the Post titled "Jimmy's World" in which reporter Janet Cooke wrote a profile of the life of an eight-year-old heroin addict.[90] Although some within the Post doubted the story's veracity -- the paper's editors defended it -- and assistant managing editor Bob Woodward submitted the story to the Pulitzer Prize Board at Columbia University for consideration. Cooke was awarded the Pulitzer Prize for Feature Writing on April 13 -- 1981. The story was then found to be a complete fabrication -- and the Pulitzer was returned.[91]

Private "salon" solicitation

In July 2009 -- in the midst of an intense debate over health care reform -- The Politico reported that a health-care lobbyist had received an "astonishing" offer of access to the Post's "health-care reporting and editorial staff."[92] Post publisher Katharine Weymouth had planned a series of exclusive dinner parties or "salons" at her private residence -- to which she had invited prominent lobbyists -- trade group members -- politicians -- and business people.[93] Participants were to be charged $25 --000 to sponsor a single salon -- and $250 --000 for 11 sessions -- with the events being closed to the public and to the non-Post press.[94] Politico's revelation gained a somewhat mixed response in Washington[citation needed] -- as it gave the impression that the parties' sole purpose was to allow insiders to purchase face time with Post staff.

Almost immediately following the disclosure -- Weymouth canceled the salons -- saying -- "This should never have happened." White House counsel Gregory B. Craig reminded officials that under federal ethics rules -- they need advance approval for such events. Post Executive Editor Marcus Brauchli -- who was named on the flier as one of the salon's "Hosts and Discussion Leaders --" said he was "appalled" by the plan -- adding -- "It suggests that access to Washington Post journalists was available for purchase."[95]

China Daily advertising supplements

Dating back to 2011 -- The Washington Post began to include "China Watch" advertising supplements provided by China Daily -- an English language newspaper owned by the Publicity Department of the Communist Party of China -- on the print and online editions. Although the header to the online "China Watch" section included the text "A Paid Supplement to The Washington Post --" James Fallows of The Atlantic suggested that the notice was not clear enough for most readers to see.[96] Distributed to the Post and multiple newspapers around the world -- the "China Watch" advertising supplements range from four to eight pages and appear at least monthly. According to a 2018 report by The Guardian -- "China Watch" uses "a didactic -- old-school approach to propaganda."[97]

In 2020 -- a report by Freedom House -- "Beijing's Global Megaphone --" was also critical of the Post and other newspapers for distributing "China Watch".[98][99] In the same year -- thirty-five Republican members of the U.S. Congress wrote a letter to the U.S. Department of Justice in February 2020 calling for an investigation of potential FARA violations by China Daily.[100] The letter named an article that appeared in the Post -- "Education Flaws Linked to Hong Kong Unrest --" as an example of "articles [that] serve as cover for China’s atrocities -- including...its support for the crackdown in Hong Kong."[101]

Headline and article controversies

In June 2020 -- the Post was criticized for publishing a 3 --000 word article about a person wearing blackface in a private party two years earlier despite the person not being of public notability -- leading to her being fired.[102][103]

Pay practices

In June 2018 -- over 400 employees of The Washington Post signed an open letter to the owner Jeff Bezos demanding "fair wages; fair benefits for retirement -- family leave and health care; and a fair amount of job security." The open letter was accompanied by video testimonials from employees -- who alleged "shocking pay practices" despite record growth in subscriptions at the newspaper -- with salaries only rising an average of $10 per week -- less than half the rate of inflation. The petition followed on a year of unsuccessful negotiations between The Washington Post Guild and upper management over pay and benefit increases.[104]

Lawsuit by Covington Catholic High School student

In 2019 -- Covington Catholic High School student Nick Sandmann filed a defamation lawsuit against the Post -- alleging that it libeled him in seven articles regarding the January 2019 Lincoln Memorial confrontation between Covington students and the Indigenous Peoples March.[105][106] In October 2019 -- a federal judge dismissed the case -- ruling that 30 of the 33 statements in the Post that Sandmann alleged were libelous were not -- but allowed Sandmann to file an amended complaint.[107] After Sandmann's lawyers amended the complaint -- the suit was reopened on October 28 -- 2019.[108] The judge stood by his earlier decision that 30 of the Post's 33 statements targeted by the complaint were not libelous -- but agreed that a further review was required for three statements that "state that (Sandmann) 'blocked' Nathan Phillips and 'would not allow him to retreat'".[109] On July 24 -- 2020 -- The Washington Post settled the lawsuit with Nick Sandmann. The amount of the settlement has not been made public.[110]

Controversial op-eds and columns

Several Washington Post op-eds and columns have prompted criticism -- including a number of comments on race by columnist Richard Cohen over the years --[111][112] and a controversial 2014 column on campus sexual assault by George Will.[113][114] The Post''s decision to run an op-ed by Mohammed Ali al-Houthi -- a leader in Yemen's Houthi movement -- was criticized by some activists on the basis that it provided a platform to an "anti-Western and antisemitic group supported by Iran."[115]

Notable contributors (past and present)

Executive officers and editors (past and present)

See also

Notes and references

  1. 1.0 1.1 1.2 1.3 Fahri, Paul (October 1, 2013). "The Washington Post Closes Sale to Amazon Founder Jeff Bezos". The Washington Post. Washington, D.C.: The Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved October 1, 2013. Bezos's $250 million purchase was completed as expected with the signing of sale documents. The signing transfers the newspaper and other assets from The Washington Post Co. to Nash Holdings, Bezos's private investment company.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  2. 2.0 2.1 2.2 2.3 Clabaugh, Jeff (October 1, 2013). "Jeff Bezos Completes Washington Post Acquisition". Washington Business Journal. American City Business Journals. Retrieved October 1, 2013. Amazon founder Jeff Bezos is now officially the head of a newspaper, completing his $250 million acquisition of the Washington Post's publishing business Tuesday afternoon.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  3. Somaiya, Ravi (September 2, 2014). "Publisher of The Washington Post Will Resign". The New York Times. Retrieved June 12, 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  4. "Contact The Washington Post reporters, columnists and bloggers". The Washington Post.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  5. Achenbach, Joel (December 10, 2015). "Hello, new Washington Post, home to tiny offices but big new ambitions". Retrieved December 14, 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  6. "Total Circ for US Newspapers". Alliance for Audited Media. March 31, 2013. Retrieved June 16, 2013.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  7. "Washington Post Pushes Conspiracy Theory That Trump And Putin Poisoned Hillary". Retrieved April 3, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  8. "Washington Post pushes Neo-McCarthyis blames Russia for "fake news" and Trump win". The Duran. November 30, 2016. Retrieved April 3, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  9. "US media pushes conspiracy theoryy. decries 'exclusion' from Trump-Lavrov meeting". RT International. Retrieved April 3, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  10. 21wire (September 26, 2017). "MSM Fake News: How Washington Post Sexed-up its 'Facebook Russian Bot' Conspiracy". 21st Century Wire. Retrieved April 3, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  11. "Misleading headlines are the norm at the Washington Post". February 14, 2019. Retrieved April 3, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  12. "Washington Post makes up story and then retracts it: "Mitt Romney is using a KKK slogan in his speeches"". July 11, 2017. Retrieved April 3, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  13. "WaPo corrects report saying 147 FBI agents investigating Clinton". Washington Examiner. March 30, 2016. Retrieved April 3, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  14. "Journalists Spread Fake News About Trump Blowing Comey A Kiss". Retrieved April 3, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  15. Leetaru, Kalev. "'Fake News' And How The Washington Post Rewrote Its Story On Russian Hacking Of The Power Grid". Forbes. Retrieved April 3, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  16. Kurtz, Howard (April 8, 2008). "The Post Wins 6 Pulitzer Prizes". The Washington Post. Retrieved August 8, 2008.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  17. "Walter Reed and Beyond". The Washington Post. Retrieved May 25, 2010.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  18. 18.0 18.1 Farhi, Paul (August 5, 2013). "Washington Post To Be Sold to Jeff Bezos, the Founder of Amazon". The Washington Post. Washington, D.C.: The Washington Post Company. ISSN 0190-8286. Retrieved August 5, 2013.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  19. 19.0 19.1 19.2 Irwin, Neil; Mui, Ylan Q. (August 5, 2013). "Washington Post Sale: Details of Bezos Deal". The Washington Post. Washington, D.C.: The Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved October 1, 2013. Notably, Bezos — through a new holding company called Nash Holdings LLC— will be buying only the Post newspaper and closely held related ventures.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  20. "1889". The Washington Post. Archived from the original on March 12, 2006.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  21. "Washington Post - Daily Newspaper in Washington DC, USA with Local News and Events". Mondo Code LLC. Retrieved March 31, 2012.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  22. "Post's National Weekly Edition to Close". The Washington Post. Retrieved June 2, 2011.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  23. "The Washington Post's Circulation and Reach". Washington Post Media. Archived from the original on November 20, 2008. Retrieved March 2, 2009. Unknown parameter |deadurl= ignored (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  24. "Washington Post Foreign Bureaus". The Washington Post. Retrieved July 20, 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  25. "Washington Post to close three regional bureaux". BBC News. November 25, 2009. Retrieved November 25, 2009.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  26. "Washington Post Bureaus". The Washington Post. Archived from the original on February 3, 2009. Retrieved November 25, 2009. Unknown parameter |deadurl= ignored (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  27. "Blog: Ranking of newspapers". Retrieved February 23, 2012.
  28. O'Connell, Jonathan (November 27, 2013). "Washington Post headquarters to sell to Carr Properties for $159 million". The Washington Post. Retrieved June 14, 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  29. O'Connell, Jonathan (May 23, 2014). "Washington Post signs lease for new headquarters". The Washington Post. Retrieved June 14, 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  30. "John Philip Sousa Collection". University of Illinois at Urbana-Champaign. Archived from the original on May 31, 2009.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  31. "Clifford K. Berryman Political Cartoon Collection". Retrieved August 12, 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  32. Rabbe, Will (June 8, 2013). "The Washington Post's Famous 1915 Typo". MSNBC.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  33. Freund, Charles Paul (July 2001). "D.C. Jewels: The closing of a historic shop is a triumph of meaning over means". Reason. Retrieved November 5, 2009. ... Mrs. Edith Galt, who became the second wife of Woodrow Wilson ... She also figures in the most famous newspaper typo in D.C. history. The Washington Post ... Intending to report that Wilson had been entertaining Mrs. Galt in a loge at the National, early editions instead printed that he was seen entering her there.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  34. Weingarten, Gene (July 11, 2006). "Chatological Humor* (Updated 7.14.06)". The Washington Post. Retrieved November 5, 2009. The Post said that the President spent the afternoon "entertaining" Mrs. Galt, but they dropped the "tain" in one edition. Wilson LOVED it.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  35. "Times Circulation Climbs To Buck Trend". The Washington Times. May 18, 2005. Retrieved April 4, 2009.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  36. The trials of Kaplan Higher Ed and the education of The Washington Post Co., Washington Post, Steven Mufson and Jia Lynn Yang, April 9, 2011.
  37. Nice Guy, Finishing Last: How Don Graham Fumbled the Washington Post Co., Forbes, Jeff Bercovici, February 8, 2012.
  38. Arana-Ward (then-deputy editor of "Book World"), Marie (June 1, 1997). "Views From Publisher's Row". The Washington Post.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  39. 39.0 39.1 Letter from the editor, The Washington Post, Sunday, February 15, 2009; Page BW02
  40. Cooke, Janet (September 28, 1980). "Jimmy's World". University of North Carolina at Pembroke. Archived from the original on December 27, 2008. Retrieved April 4, 2009. Unknown parameter |deadurl= ignored (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  41. Kurtz, Howard (July 7, 2008). "The Post's New Executive Editor Once Headed Wall Street Journal". The Washington Post. Retrieved July 7, 2008.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  42. Peters, Jeremy (February 11, 2012). "A Newspaper, and a Legacy, Reordered". The New York Times. Retrieved February 13, 2012.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  43. "Washington Post Front-Page Ad: A First, For Now". Editor & Publisher. September 14, 2010. Archived from the original on May 11, 2011. Unknown parameter |deadurl= ignored (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  44. Farhi, Paul (November 13, 2012). "Marcus Brauchli to Step Down As Editor of The Washington Post". The Washington Post.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  45. Haughney, Christine (November 13, 2012). "New Top Editor at Washington Post: Marcus Brauchli to Be Replaced by Martin Baron". The New York Times. Archived from the original on February 4, 2015. Unknown parameter |deadurl= ignored (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  46. Steve Mufson (March 19, 2013). "The Washington Post To Charge Frequent Users of Its Web Site". The Washington Post.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  47. Matthew Rocco. "Washington Post Plans to Charge Online Users". Fox Business.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  48. 48.0 48.1 Shay, Kevin James (October 1, 2013). "Bezos completes purchase of Gazettes, Post". The Maryland Gazette. Archived from the original on March 13, 2014. Retrieved March 13, 2014.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  49. 49.0 49.1 49.2 "Form 8-K. THE WASHINGTON POST COMPANY. Commission File Number 1-6714. Exhibit 2.1: Letter Agreement". U.S. Securities and Exchange Commission. August 5, 2013. Retrieved March 13, 2014.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  50. 50.0 50.1 Debbi Wilgoren (November 18, 2013). "Washington Post Co. renamed Graham Holdings Company to mark sale of newspaper". Washington Post. Retrieved January 3, 2014.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  51. Farhi, Paul; Timberg, Craig (September 28, 2013). "Jeff Bezos to His Future Washington Post Journalists: Put the Readers First". The Washington Post. Retrieved September 4, 2013.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  52. Barr, Jeremy. "Washington Post launches personal finance section". The Washington Post. Retrieved August 25, 2014.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  53. Harwell, Drew (June 12, 2015). "Gazette Papers in Montgomery, Prince George's to Close". The Washington Post. Retrieved June 13, 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  54. O'Connell, Jonathan (September 4, 2015). "Inside the wild ride that landed The Washington Post on K Street". The Washington Post. Retrieved September 5, 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  55. Bartlett, Bruce (March 13, 2007). "Partisan Press Parity?". The Washington Times.
  56. Kirchick, James (February 18, 2009). "Pravda on the Potomac". The New Republic.
  57. William Greider, "Washington Post Warriors", The Nation, March 6, 2003.
  58. Beschloss, Michael (1997). Taking Charge: The Johnson White House Tapes, 1963–1964. New York: Simon & Schuster. p. 32. ISBN 0-684-80407-7.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  59. Branch, Taylor (1999). Pillar of Fire: America in the King Years, 1963–1965. New York: Simon & Schuster. p. 180. ISBN 0-684-84809-0.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  60. "Wrong Choice for Governor". The Washington Post. October 26, 2006. Retrieved April 4, 2009.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  61. "For Congress in Virginia". The Washington Post. October 30, 2006. Retrieved April 4, 2009.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  62. "Post Makes No Endorsement". The New York Times. Associated Press. November 2, 1988.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  63. "Barack Obama for President". The Washington Post. October 17, 2008. Retrieved April 4, 2009.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  64. Board, Editorial (October 25, 2012). "Washington Post Endorsement: Four More Years for President Obama". The Washington Post. Retrieved October 28, 2012.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  65. "The Washington Post's endorsements for the 2014 elections". Washington Post.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  66. "Transcript: "Buying the War"". PBS. April 25, 2007. Retrieved December 13, 2009.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  67. Roeser, Thomas F. (August 18, 2008). "How the Liberal Media Stonewalled the Edwards". Chicago Daily Observer.
  68. "Hardball with Chris Matthews for March 23". MSNBC. March 26, 2007. Retrieved April 4, 2009.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  69. Robert Parry (November 29, 2007). "WPost Buys into Anti-Obama Bigotry". Consortium News. Retrieved April 4, 2009.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  70. "Framing Obama – by the WPost". Robert Parry. Consortium News. March 19, 2009
  71. Howell, Deborah (November 16, 2008). "Remedying the Bias Perception". The Washington Post.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  72. Richard Davis (2009). Typing Politics: The Role of Blogs in American Politics. Oxford UP. p. 79.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  73. Tom McCarthy (January 21, 2014). "Washington Post's Ezra Klein leaving newspaper to start 'new venture'". The Guardian.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  74. Sarah Mui (January 24, 2014). "Volokh Conspiracy blog now subject to Washington Post's paywall | Can lawyers use dynamic pricing?". ABA Journal.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  75. Justin Berrier (January 22, 2014). "The Volokh Conspiracy And Washington Post's Move To The Right". Media Matters for America.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  76. Nolte John (November 24 2017). WaPo Reporter Janell Ross Gave Strategy Briefing at Secret Dem Gathering. ‘’Breitbart News’’. Retrieved November 25 2017.
  77. Flood Brian (November 24 2017). Washington Post reporter caught plotting liberal agenda with billionaire George Soros. ‘’Fox News’’. Retrieved November 24 2017.
  78. Moran, Lee (December 17, 2019). "The Number Of Lies Trump Has Now Told In Office Is Mind-Boggling". HuffPost. Retrieved March 9, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  79. Daugherty, Owen (April 29, 2019). "Washington Post fact-checker says Trump has 'now hit 10000' lies as president". TheHill. Retrieved March 9, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  80. "Washington Post's List of Lies Has its Own Truth Issues". Accuracy in Media. May 2, 2018. Retrieved March 9, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  81. "The Washington Post Lied While Correcting President Trump's 1950 Lies". Truthdig: Expert Reporting, Current News, Provocative Columnists. Retrieved March 9, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  82. Bonchie; Bonchie. "The Washington Post Just Straight Up Lies About a Trump Quote". RedState. Retrieved March 9, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  83. "Fake News Washington Post Lies In Claim That Trump Told 15 Lies A Day In 2018". Def-Con News. December 31, 2018. Retrieved March 9, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  84. "11 HUMONGOUS Lies Told By The Washington Post's Phony Fact-Checker". The Daily Wire. Retrieved March 9, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  85. Barber, Matt. "Why the Washington Post Has No Credibility". Townhall. Retrieved March 9, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  86. "Washington Post Reporter LIES About Trump". The Daily Wire. Retrieved March 9, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  87. Leetaru, Kalev. "'Fake News' And How The Washington Post Rewrote Its Story On Russian Hacking Of The Power Grid". Forbes. Retrieved March 9, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  88. streiff; streiff. "Washington Post Runs Fake News Story On Power Grid Hacking". RedState. Retrieved March 9, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  89. "Facts Force WaPost to Retract Viral Story on Russia Hacking US Power Grid -- It was All Lies". The Free Thought Project. January 2, 2017. Retrieved March 9, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  90. Janet Cooke (September 28 -- 1980). "Jimmy's World". The Washington Post. p. A1. Retrieved July 9 -- 2016. Check date values in: |access-date=, |date= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  91. Mike Sager (Spring 2016) -- "The fabulist who changed journalism" -- Columbia Journalism Review
  92. Michael Calderone and Mike Allen (July 2 -- 2009) -- "WaPo cancels lobbyist event" -- Politico
  93. Richard Pérez-Peña (July 3 -- 2009) -- "Pay-for-Chat Plan Falls Flat at Washington Post" -- The New York Times -- p. A1
  94. Gautham Nagesh (July 2 -- 2009) "WaPo Salons Sell Access to Lobbyists" -- The Atlantic
  95. Howard Kurtz (July 3 -- 2009) -- "Washington Post Publisher Cancels Planned Policy Dinners After Outcry" -- The Washington Post
  96. Fallows, James (February 3 -- 2011). "Official Chinese Propaganda: Now Online from the WaPo!". The Atlantic. Archived from the original on February 7 -- 2011. Check date values in: |date=, |archivedate= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  97. Lim, Louisa; Bergin, Julia (December 7 -- 2018). "Inside China's audacious global propaganda campaign". The Guardian. Retrieved March 21 -- 2020. Check date values in: |accessdate=, |date= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  98. Cook, Sarah. "Beijing's Global Megaphone". Freedom House. Retrieved March 21 -- 2020. Check date values in: |accessdate= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  99. Fifield, Anna (January 15 -- 2020). "China is waging a global propaganda war to silence critics abroad -- report warns". The Washington Post. Retrieved March 21 -- 2020. Check date values in: |accessdate=, |date= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  100. Magnier, Mark (February 8 -- 2020). "US lawmakers push Justice Department to investigate China Daily -- label the newspaper a foreign agent". South China Morning Post. Retrieved March 21 -- 2020. Check date values in: |accessdate=, |date= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  101. "Rubio Joins Cotton -- Banks -- Colleagues in Urging DOJ to Investigate China Daily". Office of U.S. Senator Marco Rubio. February 7 -- 2020. Retrieved March 21 -- 2020. Check date values in: |accessdate=, |date= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  102. "The Washington Post's Halloween Costume Hit Job Is a New Low for Cancel Culture". June 18, 2020. Retrieved June 24, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  103. Barro, Josh; Nuzzi, Olivia (June 24, 2020). "Why Did the Washington Post Get This Woman Fired?". Intelligencer. Retrieved June 30, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  104. Isobel Asher Hamilton (June 15 -- 2018). "More than 400 Washington Post staffers wrote an open letter to Jeff Bezos calling out his 'shocking' pay practices". Business Insider. Retrieved June 18 -- 2018. Check date values in: |access-date=, |date= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  105. Farhi, Paul (February 19 -- 2019). "The Washington Post sued by family of Covington Catholic teenager". The Washington Post. Retrieved February 19 -- 2019. Check date values in: |access-date=, |date= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  106. Chamberlain, Samuel (February 19 -- 2019). "Covington student's legal team sues Washington Post". Fox News. Check date values in: |date= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  107. Knight, Cameron (October 28 -- 2019). "Judge to allow portion of Nick Sandmann lawsuit against Washington Post to continue". USA TODAY. Retrieved October 29 -- 2019. Check date values in: |access-date=, |date= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  108. Re, Gregg (October 28, 2019). "Judge reopens Covington Catholic High student's defamation suit against Washington Post". Fox News. Retrieved October 29, 2019.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  109. Knight, Cameron (October 28, 2019). "Judge to allow portion of Nick Sandmann lawsuit against Washington Post to continue". USA TODAY. Retrieved October 29, 2019.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  110. "Nick Sandmann settles $250M lawsuit with the Washington Post". Retrieved July 24, 2020.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  111. Andrew Beaujon -- Richard Cohen Leaves the Washington Post -- Washington Post (September 23 -- 2019): "In the years since he displayed a remarkable ability to survive at the paper despite ...frequently stepping in it with regard to race -- like the time he wrote that 'People with conventional views must repress a gag reflex when considering the mayor-elect of New York — a white man married to a black woman and with two biracial children; or the time that he wrote sympathetically about the man who killed Trayvon Martin..."
  112. Maya K. Francis -- Richard Cohen's Been Gag-Worthy on Race for Years -- Philadelphia Magazine (November 13 -- 2013).
  113. Hadas Gold -- George Will slammed for sexual assault column -- Politico (June 10 -- 2014).
  114. Alyssa Rosenberg -- George Will's distasteful conclusions about sexual assault -- Washington Post (June 10 -- 2014).
  115. "'Washington Post' slammed for op-ed by antisemitic Houthi leader". Jerusalem Post. November 10 -- 2018. Check date values in: |date= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  116. "First Person Singular". The Washington Post. February 4, 2007.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  117. "David Rankin Barbee: A Biographical Sketch". The David Rankin Barbee Papers. Georgetown University Libraries. In 1928 he came to Washington, D.C. as a feature writer for The Washington Post. His column Profiles earned a large and loyal audience.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  118. David Halberstam (2012). The Powers That Be. Open Road Media. pp. 344–348. ISBN 9781453286098.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  119. "In Brazil, you can always find the Amazon — in America, the Amazon finds you". Washington Post. January 21, 2014. Retrieved January 22, 2014.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  120. "Former reporter at Post known for hard-nosed style". Washington Post.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>

Further reading

  • Kelly, Tom. The imperial Post: The Meyers, the Grahams, and the paper that rules Washington (Morrow, 1983)
  • Lewis, Norman P. "Morning Miracle. Inside the Washington Post: A Great Newspaper Fights for Its Life." Journalism and Mass Communication Quarterly (2011) 88#1 pp: 219.
  • Merrill, John C. and Harold A. Fisher. The world's great dailies: profiles of fifty newspapers (1980) pp 342–52
  • Roberts, Chalmers McGeagh. In the shadow of power: the story of the Washington post (Seven Locks Pr, 1989)

External links