Breitbart News Network

From Infogalactic: the planetary knowledge core
(Redirected from Breitbart News)
Jump to: navigation, search
Breitbart News Network
The logo of Breitbart
Web address
Commercial? Yes
Type of site
Politics, conservative news and opinion
Registration Optional, but is required to comment
Available in English
Created by Andrew Breitbart
Editor Alexander Marlow[1]
Launched 2007; 14 years ago (2007) as
Alexa rank
Increase 928 (Global Dec 2015)[2]
219 (US Dec 2015)[2]
Current status Online

Breitbart News Network (known simply as Breitbart News, Breitbart or is a conservative[3] news and opinion website founded in 2007 by Andrew Breitbart (1969-2012). It identifies itself as on the political right.[3][4][5]

In August 2010, Breitbart told the Associated Press that he was "committed to the destruction of the old media guard." As part of that commitment, he founded, a website designed to become "the Huffington Post of the right."[3] Breitbart has exclusively re-posted the Anthony Weiner sexting scandal, the resignation of Shirley Sherrod, and the ACORN 2009 undercover videos controversy. Following Breitbart's death in 2012, the site was redesigned, bringing the formerly distinct "Big" websites under one umbrella website at[3][6]

The news network includes sections called Big Government, Big Journalism, Big Hollywood, National Security, Breitbart TV, and Breitbart Sports. In February 2014, the executive chairman of Breitbart News, Stephen Bannon, announced the addition of approximately 12 staff members and the opening of Texas and London-based operations. The new offices were the beginning of an expansion plan that included the addition of a new regional site roughly every 90 days, with new locations to include Florida, California, Cairo, Egypt and Jerusalem.[7]

Breitbart News was accused of aligning with the alt-right. Although this claim was later rebuked by a harvard study claiming that Breitbart was not alt right[8][9] and was pushed ack on by Breitbart a ... llpeditors who decllared that the website "was also for not the alt-right" in 2016.[10]l


Andrew Breitbart launched as a news website in 2007. The website featured wire stories from the Associated Press, Reuters, Agence France-Presse, Fox News, PR Newswire, and U.S. Newswire, as well as direct links to a number of major international newspapers. The website's initial growth was largely fueled by links from the Drudge Report. In 2007, Breitbart launched a video blog,[11][12] Before his death, Andrew Breitbart had begun a redesign of the Breitbart website. The redesign was launched shortly after his death in March 2012. According to a 2014 Pew Research Center study, 3% of respondents get their news from Breitbart in a typical week, and 79% of its audience report having political values that are right-of-center.[13]

Founder of Breitbart News Network Andrew Breitbart giving a speech in Pasadena, California in a political rally

Breitbart is a for-profit entity. According to Politico, investors include computer scientist and hedge fund CEO Robert Mercer.[14] Breitbart editors have said Breitbart is a “private company and we don’t comment on who our investors or backers are.”[15]

Big Hollywood

In 2008 Breitbart launched the website "Big Hollywood," a group blog contributed to by some individuals working within Hollywood. The site was an outgrowth of Breitbart's "Big Hollywood" column in The Washington Times, which included issues faced by conservatives working in Hollywood.[16] In 2009, the site used audio from a secretly recorded conference call to accuse the National Endowment of the Arts of encouraging artists to create work in support of President Barack Obama's domestic policy.[17]

Big Government

Breitbart launched on September 10, 2009, with a $25,000 loan from his father.[18][19] He hired Mike Flynn, a former government affairs specialist at the Reason Foundation, as Editor-in-Chief of Big Government.[20] The site premiered with hidden camera video footage taken by Hannah Giles and James O'Keefe at Association of Community Organizations for Reform Now (ACORN) offices in various cities, attracting nationwide attention resulting in the ACORN 2009 undercover videos controversy.

Big Journalism

In January 2010, Breitbart launched Big Journalism. Upon the launch of Big Journalism, he told Mediaite: "Our goal at Big Journalism is to hold the mainstream media's feet to the fire. There are a lot of stories that they simply don't cover, either because it doesn't fit their world view, or because they're literally innocent of any knowledge that the story even exists, or because they are a dying organization, short-staffed, and thus can't cover stuff like they did before."[18] Big Journalism was edited by Michael A. Walsh, a former journalism professor and Time magazine music critic.[18]

National Security, which later became the National Security component of, debuted on July 4, 2010. National Security covers foreign policy, the wars in Iraq and Afghanistan, terrorism, Islamic extremism, espionage, border security, and energy issues.[21]

Breitbart London

Breitbart's London edition was launched in February 2014. It is headed by executive editor James Delingpole, described as a "high traffic hire" by The Spectator's Steerpike column,[22] and managing editor Raheem Kassam.[23] Other staff include André Walker, as political correspondent, with reporters Nick Hallett and Alex Wickham.[23] Breitbart London announced that it would have a staff of 10 along with hundreds of contributors covering Israel and the Middle East from the London office.[24] Regular contributors include Milo Yiannopoulos,[25] Nigel Farage and Gerald Warner. Previous and occasional columnists have included Mary Ellen Synon,[26] Jonathan Foreman[27] and Katie Hopkins.[28]

Breitbart Tech

On October 27, 2015, the website launched Breitbart Tech, a technology journalism subsection of the site that focuses on tech, gaming, esports and internet culture.[29]

Reception and influence

Andrew Breitbart has been lauded for his role in the "evolution of pioneering websites" including The Huffington Post and The Drudge Report, and more recently his "Big" sites. Journalists such as Nick Gillespie and Conor Friedersdorf have credited Breitbart with bringing new voices to debates about politics and culture. Breitbart told Reason in 2004 that after feeling ignored by existing outlets, "We decided to go out and create our media." Described as "a series of do-it-yourself demonstration projects" and "conversation pits," the websites have been both criticized and praised for their role in various political issues.[30][31]

Andrew Breitbart has been recognized for adopting an inclusive stance with regard to LGBT participation in the conservative movement. He has also been credited with helping to derail Barack Obama citizenship conspiracy theories.[30]

ACORN undercover videos played a central role in the 2009 ACORN video controversy, which resulted in the reorganization of the Association of Community Organizations for Reform Now (ACORN), as well as its loss of private and government funding. Breitbart contributor Hannah Giles posed as a prostitute fleeing an abusive pimp and seeking tax and legal advice while James O'Keefe, another contributor, posed as her boyfriend. They clandestinely videotaped meetings with ACORN staff who "gave advice on house-buying and how to account on tax forms for the woman's income."[32]

Andrew Breitbart paid Giles and O'Keefe $32,000 and $65,000, respectively, to film, edit and blog about the videos.[33][34] Giles paid $100,000 and O'Keefe paid $50,000[34] to settle a lawsuit brought by former ACORN employee Juan Carlos Vera regarding the videos.[35][36]

Subsequent criminal investigations by the Brooklyn District Attorney's office and the California Attorney General found the videos were heavily edited in an attempt to make ACORN's responses "appear more sinister",[32][37][38] and contributed to the group's demise.[39][40] Clark Hoyt, the The New York Times public editor, wrote, "The videos were heavily edited. The sequence of some conversations was changed. Some workers seemed concerned for Giles, one advising her to get legal help. In two cities, Acorn workers called the police. But the most damning words match the transcripts and the audio, and do not seem out of context," but notes a former Massachusetts Attorney General hired to investigate the matter found no pattern of illegal conduct by the ACORN employees and said the news media should have been far more skeptical, demanding the raw video from which the edited versions were produced.[41]

Shirley Sherrod

In July 2010, Breitbart released a video titled "Proof NAACP Awards Racism" which featured USDA official Shirley Sherrod speaking at a NAACP fundraising dinner in March 2010. In the video released by Breitbart, Sherrod admits to a racial reluctance to help a white farmer obtain government aid. As a result of the video, the NAACP condemned Sherrod's remarks, and U.S. government officials called on Sherrod to resign, which she did.

The NAACP later posted the longer 43-minute video of the speech.[42][43] In it, Sherrod said her reluctance to help a white man was wrong, and she had ended up assisting him. The NAACP then reversed their rebuke of Sherrod,[42] and Secretary of Agriculture Tom Vilsack apologized and offered Sherrod a new government position.[44] Breitbart said that the point of the piece was not to target Sherrod, but said the NAACP audience's reception of some parts of the speech demonstrated the same racism the NAACP's President had accused the Tea Party movement of harboring.[45] In 2011, Sherrod sued Andrew Breitbart and his business partner Larry O'Connor for defamation.[46] In July 2015, it was reported that Sherrod and Andrew Breitbart's estate had reached a tentative settlement.[47]

Anthony Weiner

On May 28, 2011, Breitbart's BigJournalism website reported on a sexually explicit photo linked on New York Representative Anthony Weiner's Twitter feed.[48] Weiner initially denied that he had sent a 21-year-old female college student the link to the photograph, but after questions developed, he admitted to inappropriate online relationships. On June 6, 2011, Breitbart reported other photos Weiner had sent, including one that was sexually explicit. On June 8, 2011, the sexually graphic photo was leaked after Breitbart participated in a radio interview with hosts Opie and Anthony. Breitbart stated that the photo was published without his permission.[49] Weiner subsequently resigned from his congressional seat on June 21, 2011.

"Friends of Hamas" story

On February 7, 2013, Ben Shapiro published an article on reporting allegations that former Senator and nominee for United States Secretary of Defense Chuck Hagel (R-Nebraska) may have been paid to speak at an event sponsored by a group called "Friends of Hamas."[50] said that the story was based on exclusive information from U.S. Senate sources. The story was later repeated by RedState,[51] National Review,[52] Washington Times,[53] PJ Media.[54]

An investigation by Slate reporter David Weigel failed to confirm the existence of the purported group.[55] On February 19, New York Daily News reporter Dan Friedman said that the story had originated from a sarcastic comment he had made to a congressional staffer. "Friends of Hamas" was one of several groups which Friedman considered to be so over-the-top as to be implausible and obviously fictitious. He said he made the sarcastic comment in an effort to find out what Hagel had done was considered to be anti-Israel. Friedman followed with an email to the congressional staffer asking if Hagel had received a $25,000 fee from Friends of Hamas for his speaking engagement. No reply to the email was received, and the next day, Breitbart ran a story with the headline "Secret Hagel Donor?: White House Spox Ducks Question on 'Friends of Hamas'."[56][57] maintained that the report was accurate, posting articles defending the website and criticizing Weigel and Friedman.[58][59] Writers for The Washington Post,[60] New York Magazine[61] and The Daily Beast[4] criticized for the Friends of Hamas story.

Nancy Pelosi/Miley Cyrus ad campaign

In April 2014, created an advertising campaign to launch Breitbart California which included posters bearing an image of House minority leader Nancy Pelosi's head superimposed onto singer Miley Cyrus's body who was seen twerking on California governor Jerry Brown, spoofing the 2013 VMAs. DNC Chairwoman and Florida Congresswoman Debbie Wasserman Schultz denounced the images as disrespectful to women. In response, House Majority Whip Kevin McCarthy requested that his column be removed from the site.[62][63][64][65][66][67]

Breitbart explained the inspiration for the ad campaign: a 2013 Saturday Night Live skit in which Cyrus appeared as a highly sexualized version of Republican Congresswoman Michele Bachmann alongside a feminine, homosexual version of Republican Congressman and Speaker of the House John Boehner.[68] Breitbart criticized female Democrats, Wasserman Schultz and Pelosi in particular, for failing to come to the defense of conservative women like Michele Bachmann and Sarah Palin for offensive comments from liberals. They mentioned specifically Bill Maher's referring to Palin as a "cunt," Kathy Griffin's joking that Senator John McCain picked Sarah Palin as his running mate in exchange for sexual favors, and Tracy Morgan referring to Palin as "good masturbation material," among others.[68]

Misidentification of Loretta Lynch

On November 8, 2014, posted an article by Warner Todd Huston, which erroneously reported that Loretta Lynch, President Barack Obama's nominee for attorney general, had been part of Bill Clinton's defense team during the Whitewater scandal. In fact, the two Lynches are different people. After this mistake was pointed out by Talking Points Memo and Media Matters for America, Breitbart noted that the two Lynches were different people by correcting and appending the original article.[69] This generated criticism from Andrew Rosenthal, The New York Times editorial page editor, who wrote: "The appended correction didn’t really do justice to the scope of the misidentification."[70] The American Journalism Review noted "that Breitbart had let the mistaken fact stand in the headline and the article itself," and had published a second story containing the incorrect information on November 9. By November 10, the initial story had been deleted from[69][71]PolitiFact rated the claim "Pants on Fire" and noted that the false claim had "already spread to other conspiracy, opinion and conservative news websites," as an example of how fast false information can spread on the Internet.[72]


  1. Byers, Dylan (October 17, 2013). "Breitbart News shakes up masthead". Politico. Retrieved 17 August 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  2. 2.0 2.1 " Site Info". Alexa Internet. Retrieved 2015-12-17.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  3. 3.0 3.1 3.2 3.3 Rainey, James (August 1, 2012). " sets sights on ruling the conservative conversation". Los Angeles Times. Retrieved 8 October 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  4. 4.0 4.1 Freedlander, David (February 20, 2013), Chuck Hagel, Friend of Hamas? How the Right-Wing Press Got It Way Wrong, The Daily Beast<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  5. Green, Joshua (October 8, 2015), This Man Is the Most Dangerous Political Operative in America. Steve Bannon runs the new vast right-wing conspiracy—and he wants to take down both Hillary Clinton and Jeb Bush., Bloomberg Businessweek, retrieved October 26, 2015 Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  6. Boyle, Matthew (March 5, 2012). "Breitbart legacy lives on in relaunched websites, final column". The Daily Caller. Retrieved 8 October 2015. ...newly redesigned website that includes all of his 'Big' sites under a single umbrella.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  7. Kaufman, Leslie (February 16, 2014). "Breitbart News Network Plans Global Expansion". Media. New York Times. Retrieved January 10, 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  8. Hylton, Wil. "Steve Bannon andDown the alt-right:Breitbart a primerHole". Retrieved August 1 2016. Unknown parameter |authordate= ignored (help); Unknown parameter |firstwork= ignored (help); Unknown parameter |publisherlanguage= ignored (help); Unknown parameter |urlstatus= ignored (help); Check date values in: |access-date= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  9. C (2017-08-17). "Harvard/MIT Study: 'Breitbart Is NOT Alt-Right". Retrieved 2020-03-09. Bannon'sMIT BreitbartStudy distinguishedConcludes itselfBreitbart fromis theNot restAlt-Right of| theAug conservative17 media in two significant ways this cycle..2017 Unknown parameter |archive-datetitle= ignored (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  10. Manchester, Julia (2017-08-20). "Breitbart pushes back on 'alt-right' label". TheHill. Retrieved 2020-10-20.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  11. Owen, Rob. The next wave: Ex-WTAE anchor Scott Baker changes channel to run Web news site, Post-Gazette
  12. Friedersdorf, Conor (November 1, 2012). " Struggles With the Contradictions of Its Namesake". Atlantic (magazine). Retrieved January 4, 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  13. Where News Audiences Fit on the Political Spectrum: Consumers of Breitbart, Pew Research Center, October 21, 2014, retrieved October 26, 2015, Just 3% of respondents get news from Breitbart in a typical week, and its audience is decidedly conservative: 79% have political values that are right-of-center ...." (31% are "mostly conservative" and 48% are "consistently conservative") Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  14. Byers, Dylan (April 13, 2015). "Hedge-fund magnate backing Cruz is major investor in Breitbart News Network". Politico. Retrieved 26 December 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  15. Gold, Hadas; Glueck, Katie; Vogel, Kenneth (July 10, 2015). "The Daily Cruz". Politico. Retrieved 26 December 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  16. "Hollywood Infidel". The New York Observer. March 16, 2007. Archived from the original on October 2, 2008. Retrieved October 1, 2008. Unknown parameter |deadurl= ignored (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  17. "'Yosi Sergant Resigns". ABC News. September 24, 2009.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  18. 18.0 18.1 18.2 Hall, Colby (December 10, 2009). "Exclusive Interview: Andrew Breitbart Announces Launch of New "Big" Sites". Mediaite. Retrieved 17 August 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  19. Davis, Noah (June 27, 2011). "Andrew Breitbart Borrowed $25,000 From His Father To Launch BigGovernment.comI". Business Insider. Retrieved 17 August 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  20. "Introducing Andrew Breitbart's Big Government, Edited by Mike Flynn", Nick Gillespie,, September 10, 2009
  21. Chait, Jonathan (March 16, 2010). "Breitbart And Right Wing Martyrdom". New Republic. Retrieved 18 August 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  22. Steerpike (13 February 2014). "Delingpole quits Telegraph ahead of UK launch of". The Spectator. Retrieved 6 July 2014.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  23. 23.0 23.1 Greenslade, Roy (17 February 2013). "James Delingpole and Raheem Kassam head Breitbart's new London team". The Guardian. Retrieved 6 July 2014.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  24. Lee, Tony (16 February 2014). "Breitbart News Launches 'Breitbart London' and 'Breitbart Texas' Verticals". Retrieved 6 July 2014.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  25. Kain, Erik (September 4, 2014). "GamerGate: A Closer Look At The Controversy Sweeping Video Games". Forbes. Retrieved 18 August 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  26. M. E. Synon. "Cameron Breaks Pledge, Will Provide Albanians an Open Door to Britain". Retrieved 28 July 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  27. Jonathan Foreman. "London's Rottenest Borough, Courtesy of Lutfur Rahman, Idle Police and a Sleepy Electoral Commission". Retrieved 28 July 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  28. Katie Hopkins. "Katie Hopkins: On the Joys of Going Silent for a Week". Retrieved 28 July 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  29. "Welcome To Breitbart Tech". Breitbart. 2015-10-12. Retrieved 2015-10-27.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  30. 30.0 30.1 Friedersdorf, Conor (March 8, 2012). "Andrew Breitbart's Legacy: Credit and Blame Where It's Due". Atlantic (magazine). Retrieved January 4, 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  31. Gillespie, Nick (March 2, 2012). "How Andrew Breitbart changed the news". CNN. Retrieved January 4, 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  32. 32.0 32.1 "REPORT OF THE ATTORNEY GENERAL ON THE ACTIVITIES OF ACORN" (PDF). April 1, 2010.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  33. "Deposition Reveals Payout For Undercover ACORN Video". May 4, 2012.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  34. 34.0 34.1 "O'Keefe partner pays $50K to fired ACORN worker". March 12, 2013.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  35. "USDC Southern District of California Case No. 10-cv-01422-L-MDD NOTICE OF SETTLEMENT". March 6, 2013.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  36. "An ACORN Employee Won $100,000 in Damages for That 2009 Breitbart Video". March 7, 2013.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  37. Rovzar, Chris (March 2, 2010). "Damaging Brooklyn ACORN Sting Video Ruled 'Heavily Edited,' No Charges to Be Filed". The New Yorker. Archived from the original on March 7, 2010. Retrieved March 2, 2010. Unknown parameter |deadurl= ignored (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  38. An Independent Governance Assessment of ACORN, December 7, 2009
  39. "House Votes to Strip Funding for ACORN". Fox News. September 17, 2009. Retrieved September 17, 2009.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  40. Lorber, Janie (December 11, 2009). "House Ban on Acorn Grants Is Ruled Unconstitutional". The New York Times. p. A12. Retrieved February 1, 2010.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  41. The Acorn Sting Revisited by Clark Hoyt, The New York Times, March 20, 2010
  42. 42.0 42.1 "NAACP 'snookered' over video of former USDA employee". CNN. July 21, 2010.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  43. Wheaton, Sarah (July 20, 2010). "N.A.A.C.P. Backtracks on Official Accused of Bias". The New York Times.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  44. Montopoli, Brian (July 21, 2010). "Vilsack: I Will Have to Live With Shirley Sherrod Mistake". CBS News. Retrieved 18 August 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  45. "Breitbart: I Was Targeting The NAACP. Honest!". TPM.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  46. Zeleny, Jeff; Sarah Wheaton (February 13, 2011). "At Gathering, Ron Paul Is No. 1 for 2012". The New York Times. pp. A21. Retrieved February 14, 2011.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  47. Gerstein, Josh (July 1, 2015). "Breitbart, Sherrod near libel settlement". Politico. Retrieved 18 August 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  48. Muñoz-Temple, Amanda (June 16, 2011). "The Man Behind Weiner's Resignation". National Journal. Retrieved June 18, 2011.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  49. Bond, Paul (June 9, 2011). "Anthony Weiner's Genitalia Photo Puts Sirius XM in Sticky Situation (Video)". The Hollywood Reporter. Retrieved June 18, 2011.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  50. Shapiro, Ben (February 7, 2013), Secret Hagel Donor?: White House Spox Ducks Question on 'Friends of Hamas',<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  51. Lane, Moe (February 7, 2013), told that Chuck Hagel took money from "Friends of Hamas.", RedState<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  52. Stiles, Andrew (February 8, 2013), Levin defends Hagel, calls GOP disclosure request "unprecedented", National Review<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  53. Gaffney, Frank (February 12, 2013), Gaffney: Obama’s ‘friends of Hamas’?, Washington Times<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  54. Preston, Bryan (February 7, 2013), ‘Friends of Hamas,’ Friend of Chuck Hagel?, PJ Media<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  55. Weigel, David (February 14, 2013), "Friends of Hamas": The Scary-Sounding Pro-Hagel Group That Doesn't Actually Exist, Slate<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  56. Friedman, Dan (February 19, 2013), 'Friends of Hamas': My role in the birth of a rumor, New York Daily News<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  57. Taintor, David (February 20, 2013), NY Daily News Reporter: It Seems I Created ‘Friends Of Hamas’ Hagel Rumor, Talking Points Memo<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  58. Shapiro, Ben (February 20, 2013), NY Daily News Hack Posits He's Source of 'Friends of Hamas,' Lies by Omission,<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  59. Weigel, David (February 23, 2013). "Media Ethics 101 from". Slate (magazine). Retrieved January 4, 2015.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  60. Wemple, Erik (February 20, 2013), Chuck Hagel and "Friends of Hamas": Five questions, Washington Post<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  61. Coscarelli, Joe (February 20, 2013), How the Made-up ‘Friends of Hamas’ Became a Right-Wing Boogeyman, New York Magazine<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  62. Jessica Chasmar. "House Majority Whip Kevin McCarthy pulls Breitbart column over twerking Nancy Pelosi pic".<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  63. Tal Kopan. "Democrats blast Breitbart Nancy Pelosi posters". POLITICO.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  64. "Democrats slam 'offensive' Pelosi image on Breitbart site — OnPolitics". OnPolitics.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  65. ABC News. "Nancy Pelosi Says Breitbart-Altered Pic of Her Twerking Is 'Tasteless'". ABC News Blogs.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  66. "Democrats: Breitbart Ad Depicting Nancy Pelosi As Miley Cyrus Is 'Disgusting' (PHOTO)". TPM.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  67. "Breitbart Twerks Pelosi With Credibility-Destroying Ad". The Daily Beast.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  68. 68.0 68.1 "Pelosi, Wasserman Schultz Condemn 'Tasteless and Undignified' Breitbart California Viral Art". Breitbart News.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  69. 69.0 69.1 Breitbart News attacked the wrong Loretta Lynch . McDonald, Soraya Nadia. The Washington Post, 10 November 2014
  70. No Comment Necessary: The Wrong Loretta Lynch. Rosenthal, Andrew. The New York Times, 10 November 2014
  71. "2 Amusing Corrections and a Confession on Common Mistakes — American Journalism Review". American Journalism Review.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  72. Breitbart gets the wrong Loretta Lynch in Whitewater claim. Sharockman, Aaron. PolitiFact, 10 November 2014

External links