Drudge Report

From Infogalactic: the planetary knowledge core
Jump to: navigation, search
The Drudge Report
Web address drudgereport.com
Slogan Those in power have everything to lose by individuals who march to their own rules
Type of site
Registration No
Available in English
Owner Matt Drudge
Created by Matt Drudge
Editor Matt Drudge, Charles Hurt[1]
Launched 1995; 26 years ago (1995)
Hollywood, California, United States[2]
Alexa rank
Increase 586 (August 2016)[3]
Current status Active

The Drudge Report is a politically conservative[4][5][6][7] American news aggregation website. Run by Matt Drudge with the help of Charles Hurt,[1] the site consists mainly of links to stories from the United States and international mainstream media about politics, entertainment, and current events; it also has links to many columnists. Occasionally, Drudge authors new stories himself, based on tips.

The Drudge Report originated in 1996 as a weekly subscriber-based email dispatch.[2] It was the first news source to break the Monica Lewinsky scandal to the public, after Newsweek decided to hold its story.[8]

The Drudge Report website now reports that it has received more than 1 billion visits in the last month and more than 10 billion visits in the last year.


The Drudge Report started in 1995 as a gossip column focusing on Hollywood and Washington, D.C.[9] Matt Drudge began the email-based newsletter from an apartment in Hollywood, California using his connections with industry and media insiders to break stories, sometimes before they hit the mainstream media. In its early days Drudge maintained the website from his home in Miami Beach, Florida, with help from assistants in story selection and headline writing. His first assistant was Andrew Breitbart.[10] Breitbart, who described himself as "Matt Drudge's bitch",[11] worked the afternoon shift at the Drudge Report,[12] at the same time as running his own website breitbart.com and another website BigHollywood.com, providing a conservative perspective for people in the Los Angeles entertainment industry.[13] John Ziegler has said that Drudge blocked Breitbart from posting content critical of Barack Obama during the 2008 campaign for the US Presidency.[14]

In 2010, Drudge added to the Drudge Report staff former columnist for The Washington Times, Joseph Curl.[15] In 2011, he added to the staff Charles Hurt, most recently the Washington bureau chief of the New York Post and a columnist for the The Washington Times.[1] Curl, who served as morning shift editor, left the site in 2014 and, with Drudge's blessing, in January 2015 launched his own aggregator Right Read, for The Washington Times.[16]

Drudge, who began his website in 1997 as a supplement to his $10 per year e-mail newsletter,[17] received national attention in 1996 when he broke the news that Jack Kemp would be Republican Bob Dole's running mate in the 1996 US presidential election. In 1998, Drudge made national waves when he broke the news that Newsweek magazine had information on an inappropriate relationship between "a White House intern" and President Bill Clinton—the Monica Lewinsky scandal—but was withholding publication.[18][19][20] After Drudge's report came out, Newsweek published the story.[21]


The Drudge Report site consists mainly of selected[22] hyperlinks to news websites all over the world, each link carrying a headline written by Drudge or his editors. The linked stories are generally hosted on the external websites of mainstream media outlets. It occasionally includes stories written by Drudge himself, usually two or three paragraphs in length. They generally concern a story about to be published in a major magazine or newspaper. Drudge occasionally publishes Nielsen, Arbitron, and BookScan ratings, or early election exit polls which are otherwise not made available to the public.

The Drudge Report has a history of fabricating or misrepresenting stories.[23][24][25] In October 2004, The Drudge Report misrepresented a speech made by John Edwards according to the transcript originally published.[26] Drudge made false reports that Donald Sterling, owner of the LA Clippers, was a Democrat. According to the Los Angeles County Registrar, Sterling is a registered Republican.[27] Drudge claimed that White House press briefings were staged. A fact check by journalists showed that the claim was not true.[28] Drudge claimed to have paid a fine for not having insurance under the Affordable Care Act one year before fines were levied.[29] Drudge reported that government stimulus gave cash to illegal immigrants.[30]

The site carries advertisements which generate the site's revenue. The Drudge Report's advertising is sold by Intermarkets, the Vienna, Virginia-based advertising firm.[31]

In April 2009, the Associated Press announced that it would be examining the fair use doctrine, used by sites like Google and the Drudge Report to justify the use of AP content without payment.[32][33]

On May 4, 2009, the US Attorney General's office issued a warning to employees in Massachusetts not to visit the Drudge Report and other sites because of malicious code contained in some of the advertising on the website.[34] In March 2010, antivirus company Avast! warned that advertising at the Drudge Report, The New York Times, Yahoo, Google, MySpace and other sites carried malware that could infect computers. "The most compromised ad delivery platforms were Yield Manager and Fimserve, but a number of smaller ad systems, including Myspace, were also found to be delivering malware on a lesser scale", said Avast Virus Labs.[35]


The site's design has seen few changes since its debut in 1997. It remains entirely written in unscripted HTML, with a mostly monochromatic color scheme of black boldface monospaced font text on a plain white background. The Drudge Report has been described by Cheryl Woodard, co-founder of PC, Macworld, PC World and Publish magazines, as "a big, haphazard mishmash of links and photos"[36] and by Dan Rahmel as "popular despite a plain appearance".[37] The Drudge Report website is simple and, according to Paul Armstrong of webwithoutwords.com, retro in feel.[38] Jason Fried of 37signals called it "one of the best designed sites on the web".[39] It consists of a banner headline and a number of other selected headlines in three columns in monospaced font. Most link to an outside source, usually the online edition of a newspaper, which hosts the story. When no such source is available, either because the story is "developing",[40] with little known details at the time, or is an exclusive scoop, a special page is created on the Drudge Report servers, which contains text and sometimes images.

Stories on the site are ascribed different levels of importance, which Matt Drudge rates at his editorial discretion. The Report almost always holds one major story above the logo, usually just one sentence hyperlinked to the most important story of the day. Other stories surrounding the main headline can be found in the upper left-hand side of the page and link to more specific articles dealing with aspects of the headline story. The standard story, either the headline or links below the logo, is written in black. The stories Drudge considers most important are in red, all under a single major headline in large bold type. For especially important breaking stories, especially if they are still emerging, Drudge places art of a flashing red light on the screen.[41]

Although the site initially featured very few images, it is now usually illustrated with five or six photographs. Generally the images, like the linked headlines, are hotlinked from the servers of other news agencies.

Political leanings

Matt Drudge has said that he is a conservative, but "more of a populist".[42][43] Some regard the Drudge Report as conservative in tone,[44][45][46][47][48][49][50] and it has been referred to in the media as "a conservative news aggregator".[51] In 2008, Richard Siklos, an editor of Fortune magazine, called the Drudge Report a "conservative bullhorn".[52] Peter Wallsten, writing in the Los Angeles Times, labelled Drudge a "well-known conservative warrior";[53] Saul Hansell, writing in the New York Times, referred to him as a "conservative muckraker";[54] and Glenn Greenwald, writing in the New York Magazine, called him a "right-wing hack".[55] Greenwald also wrote that the Drudge Report—inter alia—is part of the "Bush/Cheney right-wing noise machine".[56]

Jesse Swick of The New Republic notes that the Drudge Report frequently links to stories that cast doubt upon global warming. "[Drudge] loves a press release from Senator Inhofe almost as much as he loves taking pot shots at Al Gore ... It’s like flashing tasty images of popcorn and sodas between frames at movie theaters, only much less subtle."[57] Ben Shapiro wrote, "The American left can't restrict Internet usage or ban talk radio, so it de-legitimizes these news sources. Ripping alternative news sources as illegitimate is the left's only remaining option -- it cannot compete with the right wing in the new media ... They call Matt Drudge a muckraker and a yellow journalist."[58]

A study in 2005 placed the Drudge Report "slightly left of center".[59] "One thing people should keep in mind is that our data for the Drudge Report was based almost entirely on the articles that the Drudge Report lists on other Web sites", said Timothy Groseclose, the head of the study. "Very little was based on the stories that Matt Drudge himself wrote. The fact that the Drudge Report appears left of center is merely a reflection of the overall bias of the media."[59] Professor Mark Liberman critiqued the statistical model used in this study on the basis that model assumed conservative politicians do not care about the ideological position of think tanks they cite, while liberal politicians do.[60][61] The study was also criticized by media watchdog Spinwatch.[62]

In 2015 and 2016, Drudge repeatedly featured pro-Trump headlines during the Republican Party presidential primaries, leading Salon.com and Politico to describe Drudge as "all in" for Trump.[63][64][64]


According to Quantcast, the site has more than three million page visits per day.[65] According to Mark Halperin, "Drudge's coverage affects the media's political coverage", effectively steering the media's political coverage towards what Halperin calls "the most salacious aspects of American politics".[66] In The Way To Win, a book written by Halperin and John Harris, Drudge is called "the Walter Cronkite of his era".[66][67] Democratic Party strategist Chris Lehane says "phones start ringing" whenever Drudge breaks a story, and Mark McKinnon, a former media advisor to George W. Bush, said that he checked the site 30–40 times per day.[66]

Wallsten analyzed the data derived from a detailed content analysis of print, broadcast and blog discussions during the last five weeks of the 2008 campaign. Rather than the broad impact posited by professional political observers, Wallsten found that, even on issues where the site should be expected to have its largest impact, the stories highlighted on the Drudge Report exert a fairly inconsistent influence over what traditional media outlets chose to cover. Specifically, the time series analysis presented by Wallsten shows evidence of a “Drudge effect” on print and broadcast coverage for only five of the 10 political scandals that received the most attention on the Drudge Report between September 30 and November 3, 2008.[68]

Matt Drudge has been criticized by other media news personalities: Bill O'Reilly twice called Drudge a "threat to democracy" in response to Drudge disclosing his book sales figures,[69] and Keith Olbermann referred to Drudge as "an idiot with a modem".[70]

Drudge, along with his website, was labelled one of the "Top 10 anti-Barack Obama conservatives" by the US editor of The Daily Telegraph in February 2009.[71]

In addition to its media influence, the Drudge Report has influenced design elements on other sites, some with opposing viewpoints [72] and some which use the same format for listing news. A left-leaning[73] parody site called Drudge Retort was founded in 1998 as "a send-up of Mr. Drudge's breathless style".[74][75][76] According to online analytics data for April 2010 from the Newspaper Marketing Agency, the Drudge Report is the number one site referrer for all online UK commercial newspaper websites.[77]

Notable stories

Monica Lewinsky scandal

The Drudge Report attained prominence when it was the first to report what came to be known as the Lewinsky scandal. It published the story on 17 January 1998, alleging that Newsweek had turned down the story.[78]

Swift Boat Veterans for Truth

During the 2004 US presidential campaign, the Swift Boat Veterans for Truth group made claims about John Kerry's war record, which were mentioned by Drudge and investigated by major newspapers and TV networks.[66] The book Unfit for Command: Swiftboat Veterans Speak Out Against John Kerry became a best-seller in part due to its promotion in the Drudge Report.

Obama photo

Drudge[79] published a photo of Barack Obama in Somali tribal dress on February 25, 2008,[80] and reported that the photo had been sent to him by a Clinton campaign staffer.[81] The publication of the photograph resulted in a brief war of words between the Clinton and Obama campaign organizations.

Prince Harry in Afghanistan

On February 28. 2008, Drudge published an article noting that Prince Harry was serving with his regiment in Afghanistan. Prince Harry was ten weeks into a front-line deployment in Afghanistan that was subject to a voluntary news blackout by the UK press.[82] The blackout was designed to protect Prince Harry and the men serving with him from being specifically targeted by the Taliban. An Australian weekly women’s magazine New Idea had broken the story in January,[83] but it was not followed up at the time. The New Idea editors claimed ignorance of any news blackout.[84] Then a German newspaper Berliner Kurier published a short piece on 28 February, also before Drudge.[85]

Drudge subsequently claimed the report as an exclusive. Chief of the General Staff Sir Richard Dannatt, professional head of the British Army, said: "I am very disappointed that foreign websites have decided to run this story without consulting us".[86] The Prince's tour of duty was prematurely ended, since his unit might have been targeted by large-scale suicide attacks intended to kill the Prince.[87]

US Senate problems

On March 9, 2010, The Senate Sergeant-at-Arms claimed that the site was "responsible for the many viruses popping up throughout the Senate...Please avoid using [this] site until the Senate resolves this issue...The Senate has been swamped the last couples (sic) days with this issue." The Drudge Report countered stating that "it served more than 29 million pages Monday without an e-mail complaint about 'pop ups,' or the site serving 'viruses'."[88]

Controversial stories, errors and questions about sourcing


Research by the media magazine Brill's Content in 1998 cast doubt on the accuracy of the majority of the "exclusives" claimed by the Drudge Report. Of the 51 stories claimed as exclusives from January to September 1998, the magazine found that 31 (61%) were actually exclusive stories. Of those, 32% were untrue, 36% were true and the remaining 32% were of debatable accuracy.[20]

Sidney Blumenthal lawsuit

In 1997, the Drudge Report reported that incoming White House assistant Sidney Blumenthal beat his wife and was covering it up. Drudge retracted the story the next day and apologized, saying that he was given bad information, but Blumenthal filed a $30 million libel lawsuit against Drudge. After four years Blumenthal dropped his lawsuit, saying that the suit had cost him tens of thousands of dollars in legal fees. He agreed to pay $2,500 to Drudge's Los Angeles attorney for travel costs, claiming that Drudge was "backed by unlimited funds from political supporters who use a tax-exempt foundation".[89][90][91][92] The Individual Rights Foundation, led by conservative activist David Horowitz, paid Drudge's legal fees in the Blumenthal lawsuit. A federal judge noted in the judgment that Drudge "is not a reporter, a journalist, or a newsgatherer. He is, as he admits himself, simply a purveyor of gossip."[93]

Alleged John Kerry intern scandal

During the 2004 Presidential campaign, Drudge ran a story quoting General Wesley Clark, in which Clark claimed that the John Kerry campaign would implode over an intern affair. Drudge reported that other news outlets were investigating the alleged affair, but removed it from the site shortly afterwards when the other news outlets dropped their investigations.[94]

Alleged Bill Clinton illegitimate child

In 1999, the Drudge Report announced that it had viewed a videotape which was the basis of a Star Magazine and Hard Copy story. Under the headline, Woman Names Bill Clinton Father Of Son In Shocking Video Confession, Drudge reported a videotaped "confession" by a former prostitute who claimed that her son was fathered by Bill Clinton. The Report stated, "To accuse the most powerful man in the world of being the father of her son is either the hoax of a lifetime, or a personal turmoil that needs resolution. Only two people may know that answer tonight."[95] The claim turned out to be a hoax.[96]

Alleged heckling of Republican Senators by CNN reporter

On April 1, 2007, Drudge cited an unnamed "official" source saying that CNN reporter Michael Ware had "heckled" Republican Senators McCain and Graham during a live press conference.[97] Drudge reported that:

An official at the press conference called Ware's conduct "outrageous," saying, "here you have two United States Senators in Baghdad giving first-hand reports while Ware is laughing and mocking their comments. I've never witnessed such disrespect. This guy is an activist not a reporter."

— Matthew Drudge, The Drudge Report

A video hosted by Rawstory shows that Ware did not make a sound or ask any question during the press conference.[98][99]

Oprah and Sarah Palin

On September 5, 2008, the Drudge Report reported that Oprah staffers were "sharply divided on the merits of booking Sarah Palin". Drudge said that he obtained the information from an anonymous source. Winfrey responded in a written statement to news outlets saying, "The item in today’s Drudge Report is categorically untrue. There has been absolutely no discussion about having Sarah Palin on my show. At the beginning of this presidential campaign when I decided that I was going to take my first public stance in support of a candidate, I made the decision not to use my show as a platform for any of the candidates." Oprah Winfrey's public statement came after she had already endorsed Barack Obama for president on Larry King Live in 2007.[100] Drudge was accused by some commentators of planting a false story for political ends.[101][102]

Ashley Todd attack hoax

On October 23, 2008, Drudge published an unconfirmed exclusive story regarding Ashley Todd, the 20-year-old employee[103][104] of the College Republican National Committee (CRNC) and John McCain volunteer who had allegedly been attacked by a black male for having a McCain sticker on her car in Pittsburgh. Drudge reported the story without a link but as "developing", titling the headline "SHOCK: McCAIN VOLUNTEER ATTACKED AND MUTILATED IN PITTSBURGH - "B" carved into 20 yr old Woman's Face".[105] The story set off a "storm of media attention",[103] being quickly picked up by many conservative bloggers and right-wing talk radio show hosts, all citing the Drudge Report as their source. It was also reported in newspapers and TV both in the US and around the world.[106] The story was confirmed to be a hoax perpetrated by Todd and, according to Talking Points Memo, spread to reporters by McCain's Pennsylvania Communications Director.[107][108]

Drudge then printed a retraction of the story, including links to the news stories detailing that the attack had been a hoax, and that Ashley Todd had performed a similar "attack" on herself while volunteering in a local Ron Paul grassroots group. She was later asked to leave the group because of the hoax.

Hillary Clinton's 2016 Campaign

On August 8, 2016, Drudge Report used a photo of Democratic nominee Hillary Clinton on their website. The photo depicted two men helping Clinton go up the stairs during her campaign in South Carolina on February 27, 2016. Afterwards, several Twitter accounts in support of Republican nominee Donald Trump used the photo on the site, especially with the hashtag #HillaryHealth, which was used prior to the incident.[109] The use of the photo was criticized by several commentators for taking a relatively old photograph out of context as well as misleading their readers.[110][111]

On October 3, 2016, Drudge Report published a story falsely claiming that Bill Clinton had an illegitimate child, an allegation that Drudge Report itself had debunked in 1999.[112]

On December 30, 2016, Drudge Report accused the United States federal government of attempting to shut down its website with a denial-of-service attack.[113][114] Beginning roughly one week earlier, DDoS attacks had repeatedly taken the site offline for extended periods. Cybersecurity analysts speculated that the attack was on the scale of the 2016 Dyn cyberattack and suggested that only a small number of groups would have the ability to take down a highly-trafficked site for extended lengths of time.[115]


  1. 1.0 1.1 1.2 Calderone, Michael (2011-05-12). "Matt Drudge Hires Washington Times Columnist Charles Hurt". The Washington Post. Retrieved 2011-05-13. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  2. 2.0 2.1 Jason M Shepard (2008). "Drudge Report". Encyclopedia of American Journalism. pp. 146–7. ISBN 978-0-415-96950-5.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  3. "Drudgereport.com Site Info". Alexa Internet. Retrieved 2016-08-19.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  4. MacAskill, Ewen (October 3, 2012). "Conservative media release old video of Obama in so-called 'explosive' exclusive". The Guardian. Retrieved June 27, 2016. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  5. Lee, Kristen (October 19, 2012). "Republicans pounce on Obama's comment that Libya deaths were not 'optimal'". New York Daily News. Retrieved June 28, 2016. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  6. Deruy, Emily (October 18, 2012). "Why This 'Obama Phone' Ad Is Misleading". ABC News. Retrieved July 4, 2016. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  7. Rutenberg, Jim; Carter, Bill (2001-11-07). "A NATION CHALLENGED: THE MEDIA; Network Coverage a Target Of Fire From Conservatives". New York Times. Retrieved 2009-04-21. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  8. "Scandalous scoop breaks online". BBC News. 1998-01-25. Retrieved 2007-06-23. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  9. "BLUMENTHAL vs DRUDGE". Retrieved 2006-12-18.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  10. Sappell, Joel (2007-08-04). "Hot links served up daily". Los Angeles Times. Retrieved 2007-08-04. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  11. "Lists: What's Your Source for That? Where Andrew Breitbart gets his information". ReasonOnline.com. Retrieved 2008-10-01.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  12. "Andrew Breitbart: Drudge's Human Face". Gawker.com. Archived from the original on 2008-09-09. Retrieved 2008-09-10. Unknown parameter |deadurl= ignored (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  13. "Hollywood Infidel". Observer.com. Retrieved 2008-10-01.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  14. Ziegler, John (March 7, 2012). Matt Drudge Intentionally Ignored Negative Stories to Help Elect Barack Obama. News release. Retrieved March 9, 2012.
  15. Dornic, Matt (2010-11-02). "Curl's Secret Gig with Drudge". www.mediabistro.com/fishbowldc. Retrieved 2011-04-26.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  16. Calderone, Michael (January 5, 2015). Former Drudge Report Editor Launches Politics-Focused Site 'Right Read'. The Huffington Post. Retrieved January 6, 2015.
  17. "Profile: Matt Drudge — Webmaster of pork pies — Scotland on Sunday". scotlandonsunday.scotsman.com. Retrieved 2009-03-13.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  18. Drudge, Matt (1998-01-17). "Newsweek Kills Story On White House Intern". The Drudge Report. Archived from the original on 2006-09-01. Retrieved 2006-10-05.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  19. Johnson, Glen (1998-01-23). "Newsweek got, held scoop on Clinton story". AP/Denver Rocky Mountain News. Retrieved 2007-04-05.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  20. 20.0 20.1 McClintick, David (November 1998). "Town Crier for the New Age". Brill's Content. Archived from the original on 2000-08-19. Retrieved 2010-07-23.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  21. Fineman, Howard; Karen Breslau (1998-02-02). "Sex, Lies and the President". Newsweek. Retrieved 2007-04-05.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  22. Carole A., Levitt; Mark E. Rosch (2006). The lawyer's guide to fact finding on the Internet. American Bar Association. p. 198. ISBN 1-59031-671-1. Along with the links comes Drudge's own (conservative) opinions on the news stories he chooses to highlight.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  23. Legum, Judd (3 October 2012). "10 Totally Fake Stories Bannered By Drudge This Year".<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  24. "'08 SHOCK: Drudge still smearing, distorting quotes, and touting fake allegations". 4 November 2008.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  25. "MSNBC's Brewer cited Drudge-promoted Daily Mail story on Obama's $30K ring, didn't mention Obama denial". 2 December 2008.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  26. http://www.timesrepublican.com/news/story/1012202004_newnews.asp
  27. "Drudge says Clippers owner is a Democrat".<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  28. "Drudge links to report claiming White House press briefings are 'show'".<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  29. Scott, Dylan (21 March 2014). "Matt Drudge Is (Probably) Lying About Paying A Huge Obamacare 'Liberty Tax'".<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  30. "For four hours after AP correction, Drudge flogged false claim about undocumented immigrants". 29 January 2009.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  31. Sherman, Gabriel. "Underground Man". www.tnr.com. Retrieved 2009-04-22.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  32. "Newsmax.com — AP Worried About Google, Drudge". www.newsmax.com. Archived from the original on April 10, 2009. Retrieved 2009-04-08. Unknown parameter |deadurl= ignored (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  33. Sarno, David (2009-04-07). "Associated Press accuses online news outlets of 'misappropriation'". Los Angeles Times. Retrieved 2009-04-08. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  34. "U.S. Attorney's office tells employees not to log on to Drudge Report — Jonathan Martin — POLITICO.com". www.politico.com. Retrieved 2009-05-16.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  35. "Malware delivered by Yahoo, Fox, Google ads". news.cnet.com. Retrieved 2010-04-15.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  36. Woodard, Cheryl; Lucia Hwang (2007). Every nonprofit's guide to publishing. Nolo. p. 185. ISBN 1-4133-0658-6.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  37. Rahmel, Dan (2007). Beginning Joomla!: From Novice to Professional. Apress. p. 217. ISBN 1-59059-848-2.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  38. "The Drudge Report". webwithoutwords.com. Retrieved 2009-04-13. Drudge Report succeeds in having that web "retro" feel of something stuck in the early 90s<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  39. "Why the Drudge Report is one of the best designed sites on the web - (37signals)". www.37signals.com. Retrieved 2009-04-13.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  40. "A Touching Moment (washingtonpost.com)". www.washingtonpost.com. 2004-07-15. Retrieved 2009-04-13. The next day, Matt Drudge followed suit with his own 'developing' Kerry-Edwards 'story' titled, 'Can't keep hands off each other.'<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  41. Malone, Michael S. (March 1, 2007). "Silicon Insider: Surfing Upstream". ABC News. Archived from the original on March 4, 2016. Retrieved July 4, 2016. On a given day, the Drudge Report may contain thirty or forty sentence-long headlines, the most important ones in red, all under a single major headline in large bold type. On the really big breaking stories, especially the ones still emerging, Drudge will even post a flashing siren on the screen. Unknown parameter |dead-url= ignored (help); Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  42. The Architect: Karl Rove and the Dream of Absolute Power Random House Digital 2007, page 72
  43. Sokol, Brett (2001-06-28). "The Drudge Retort". Miami New Times. Retrieved 2006-11-01. Matt Drudge: "I am a conservative"<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  44. "Liberal media's voice grows stronger". Crainsnewyork.com. Retrieved 2009-03-19. On the Web, The Huffington Post has become a leading news and opinion site just three years after launching. Modeled after conservative news aggregator The Drudge Report"<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  45. "Will a funny thing happen on the way to Washington?". Edward Luce. The Financial Times. Retrieved 2008-10-29. ...the conservative Drudge Report...<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  46. "McCain labels Obama 'the redistributor'". Stephen Dinan. The Washington Times. Retrieved 2008-10-29. ..the conservative Drudge Report...<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  47. "MoveOn.org Targets AP's Fournier for Alleged Pro-McCain Bias". Editor and Publisher (pay site). Retrieved 2008-09-10. ...the Drudge Report ....and numerous other conservative sites<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  48. "Drudge Retort Considers Lawsuit Against AP". MediaPost NY. Retrieved 2008-12-09. ...the conservative Drudge Report<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  49. "A weekly look at what's getting the most looks online". The Topeka Capital-Journal. Retrieved 2008-12-09. ...the Drudge Report, a popular conservative Web site.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  50. "Bill Clinton tells Rush Limbaugh: 'You're tan, fit, look good'". Rawstory.com. Archived from the original on December 3, 2008. Retrieved 2008-12-09. Limbaugh spoke about how the conservative Drudge Report first reported... Unknown parameter |deadurl= ignored (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  51. "Is there room for another Drudge Report?". Washington Examiner. Retrieved 2015-04-23. is there a need for another conservative news aggregator? Drudge has dominated the field since the late 1990s.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  52. Richard Siklos (2008-06-06). "The Web 2.0-defying logic of Drudge". CNN. Retrieved 2008-06-28.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  53. Wallsten, Peter (2009-01-29). "New political era? Same as the old one". Los Angeles Times. Retrieved 2009-02-07. ...well-known conservative warriors such as Rush Limbaugh, Sean Hannity and Matt Drudge... Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  54. Hansell, Saul (2008-06-16). "The Associated Press to Set Guidelines for Using Its Articles in Blogs". New York Times. Retrieved 2009-02-21. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  55. Philip Weiss (2007). "Watching Matt Drudge". New York Magazine. Retrieved 2007-08-31.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  56. "The growing link between the U.S. military and right-wing media and blogs". www.salon.com. Retrieved 2009-04-14.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  57. "It's Always Snowing on the Drudge Report". The New Republic. 2009-12-09. Retrieved 2011-04-24. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  58. "Ben Shapiro : Left behind: the democratization of the media — Townhall.com". townhall.com. Retrieved 2009-04-14.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  59. 59.0 59.1 "Media Bias Is Real, Finds UCLA Political Scientist — UCLA Newsroom". newsroom.ucla.edu. Retrieved 2010-02-28. ...Fox News' "Special Report With Brit Hume" and the Drudge Report — were in a statistical dead heat in the race for the most centrist news outlet. Of the print media, USA Today was the most centrist.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  60. Liberman, Mark (2005-12-23). "Multiplying ideologies considered harmful". Language Log. Retrieved 2006-11-06.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  61. Liberman, Mark (2005-12-22). "Linguistics, politics, mathematics". Language Log. Retrieved 2006-11-06.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  62. "Flawed UCLA-led study on medias liberal bias". www.spinwatch.org.uk. Archived from the original on 2010-11-01. Retrieved 2009-03-07.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  63. LaSalvia, Jimmy. "Matt Drudge might elect Donald Trump: The GOP front-runner's secret weapon is the conservative media icon".<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  64. 64.0 64.1 "Drudge goes all in for Trump".<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  65. "Drudgereport.com Site Info". Quantcast. Retrieved 2012-01-30.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  66. 66.0 66.1 66.2 66.3 "Drudge Report Sets Tone for National Political Coverage". ABC News. 2006-10-01. Retrieved 2006-10-01. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  67. Halpernin, Mark; John F. Harris (October 2006). The Way To Win. Random House. ISBN 1-4000-6447-3.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  68. Wallsten, Kevin (2011). "Drudge's world? The Drudge Report's influence on media coverage". Texas.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  69. Drudge, Matt (2003-12-18). "Host Unhinged After Sales Figures Revealed; Calls DRUDGE 'Threat To Democracy'". Drudge Report. Retrieved 2007-03-26.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  70. Kurtz, Howard (1998-09-15). "MSNBC Pundit Rises With Clinton Crises". The Washington Post. pp. E1. Retrieved 2006-10-01. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  71. Harnden, Toby (2009-02-27). "Top 10 anti-Barack Obama conservatives". London: blogs.telegraph.co.uk. Retrieved 2009-03-03. Drudge's deft selection of links helps build a conservative case against Obama every day.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  72. "Drudge Retort". 2009. Retrieved 2009-01-24.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  73. Hansell, Saul (2008-06-16). "The Associated Press to Set Guidelines for Using Its Articles in Blogs". New York Times. Retrieved 2009-03-21. The Drudge Retort was initially started as a left-leaning parody of the much larger Drudge Report, run by the conservative muckraker Matt Drudge. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  74. Barron, James (1999-01-08). "Pen With Meaning". New York Times. Retrieved 2008-10-01. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  75. Kramer, Staci D. "Drudge Retort's Retort To AP: Personal Issue Resolved But 'Larger Conflict' Remains". The Washington Post. Retrieved 2008-10-01. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  76. Richtel, Matt (1998-08-27). "NEWS WATCH; From the Drudge Report To the Drudge Retort". New York Times. Retrieved 2008-10-01. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  77. Andrews, Robert (2010-06-28). "PaidContent: where UK newspapers get their traffic". The Guardian. Retrieved June 27, 2016. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  78. "Newsweek Kills Story on White House Intern", Drudge Report, January 17, 1998
  79. "Al Jazeera English — Americas — Obama plays down photo row". english.aljazeera.net. Retrieved 2009-03-03.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  80. "Clinton Staffers Circulate 'Dressed' Obama", Drudge Report, February 27, 2008
  81. Spillius, Alex (2008-02-25). "Barack Obama tribal photo 'sent to Drudge Report by Hillary Clinton staff'". The Daily Telegraph. London. Retrieved 2012-05-07.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  82. "News black-out". BBC News. 2008-02-29. Retrieved 2008-03-02. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  83. "New Idea defends claims it endangered Prince Harry". The Daily Telegraph (Australia). 2008-02-29. Retrieved 2008-02-29. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  84. "New Idea pleads ignorance on Harry embargo". ABC Australia News. Retrieved 2008-03-01.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  85. "Frontline Harry a well-kept secret". The West Australian. Archived from the original on March 4, 2008. Retrieved 2008-02-29. Unknown parameter |deadurl= ignored (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  86. "Harry leak disappoints army chief". BBC News. 2008-02-28. Retrieved 2008-02-29. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  87. Norton-Taylor, Richard; Gillan, Audrey (February 29, 2008). "Army prepares to evacuate Harry after news blackout fails". The Guardian. Retrieved June 17, 2016. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  88. "Senate Staffers Warned to Stay Clear of Drudge Report". Fox News. 2008-02-28. Retrieved March 9, 2010.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  89. "Big Media Silent". Front Page Magazine. 2001.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  90. Kurtz, Howard (2001-05-02). "Clinton Aide Settles Libel Suit Against Matt Drudge -- at a Cost". The Washington Post. pp. C01. Retrieved 2007-04-11. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  91. Drudge, Matt (2001-05-01). "May Day: Lawsuit Against Drudge Dropped; Blumenthal Pays Cash To Get Out!". Drudge Report. Archived from the original on 2001-05-06. Retrieved 2006-12-15.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  92. Tim McDonald (2001). "Online Matt Drudge Libel Suit Comes to 'Wimpy Conclusion'". Newsfactor.com. Retrieved 2007-07-30.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  93. "BLUMENTHAL vs DRUDGE". Tech Law Journal. 1998. Retrieved 2006-12-18.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  94. Polier, Alexandra (2004-06-07). "John Kerry intern scandal — Alexandra Polier's account". New York Magazine. Retrieved 2004-06-07.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  95. Special Reports Personal Collection. Drudge Report Archives. Retrieved on 2007-04-02
  96. Borchers, Callum (October 16, 2016). "Danney Williams is not Bill Clinton's son, no matter what Matt Drudge tells you". The Washington Post.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  97. Drudge, Matt (April 2, 2007). "McCain heckled by CNN reporter". Drudge Report. Retrieved 2007-04-02.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  98. "CNN reporter slams Drudge's charge that he 'heckled' McCain; Exclusive video confirms his claim". Rawstory. April 2, 2007. Archived from the original on 2007-04-06. Retrieved 2007-04-02.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  99. CNN's Ware fires back at Drudge report about 'heckling', USA Today
  100. "FOXNews.com — Oprah Denies Report She's Balking at Having Palin on Show". www.foxnews.com. 2008-09-05. Retrieved 2009-02-20.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  101. Harris, Paul (2008-09-07). "US election: Storm as Oprah says no to Palin interview". The Guardian. Retrieved June 27, 2016. Some experts believe the issue, initially reported on Drudge ... was a media ploy to drag Winfrey's backing of Obama into the election and show a media bias against the Republicans Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  102. Zeleny, Jeff (May 3, 2007). "Oprah Endorses Obama". New York Times. Retrieved June 27, 2016. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  103. 103.0 103.1 Fuoco, Michael A. (2008-10-25). "McCain volunteer admits to hoax". www.post-gazette.com. Retrieved 2009-03-03. One photo appeared on The Drudge Report on Thursday, setting off a storm of media attention.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  104. Meg White. "Ashley Todd, PA Racist Hoax "Victim," Was Paid Organizer for College Republican National Committee, Not a Volunteer". BuzzFlash.com. Retrieved 2008-10-29.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  105. Feldman, Jeffrey (2008-10-23). "Drudge Puts Dangerous Spin on Mugging, Implies Violence Targeting McCain Volunteers". Huffington Post. Retrieved 2008-10-23.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  106. "'Countdown with Keith Olbermann' for Friday October 24, 2008 - Countdown with Keith Olbermann- msnbc.com". www.msnbc.msn.com. Retrieved 2009-03-03.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  107. "McCain volunteer made up robbery story". Retrieved 2008-10-24.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  108. "McCain Campaign Pushed Now-Discredited Attack Story". TPM. 2008-10-24.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  109. 2016, US Election (August 19, 2016). "Hillary health myth: From Twitter theories to a Trump speech - BBC News". Retrieved August 22, 2016.CS1 maint: numeric names: authors list (link)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  110. Stelter, Brian (August 8, 2016). "Drudge Report misleads readers with Hillary Clinton photo". CNNMoney. Retrieved August 8, 2016.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  111. Weigel, David (August 8, 2016). "Armed with junk science and old photos, critics question #HillarysHealth". Washington Post. Retrieved August 8, 2016.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  112. Golshan, Tara (October 3, 2016). "Drudge Report is spreading a conspiracy about Bill Clinton it debunked in 1999". Vox.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  113. Silva, Cristina (December 29, 2016). "US Government Attacks Drudge Report? Conservative Website Down Because Of Distributed Denial Of Service Attack, Matt Drudge Tweets". International Business Times. Retrieved December 30, 2016.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  114. Hadley, Greg (December 29, 2016). "Matt Drudge suggests US government behind cyberattack on 'Drudge Report'". The Sacramento Bee. Retrieved December 30, 2016.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  115. Darcy, Oliver (January 8, 2017). "Someone is trying to take down the Drudge Report, and it's a mystery who's behind it". Business Insider.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>

External links