List of newspapers in China

From Infogalactic: the planetary knowledge core
Jump to: navigation, search

This is a list of newspapers in China. The number of newspapers in China has increased from 42—virtually all Communist Party papers—in 1968 to 382 in 1980 and more than 2,200 today. In 2006, China was the largest market for daily newspapers, with 96.6m copies sold daily, followed by India with 78.7m, Japan with 69.7m, the US with 53.3m, and Germany with 21.5m. China newspaper advertisement revenues increased by 128% from 2001 to 2006.

Between 1950 and 2000, the number of Chinese newspapers increased nearly ten-fold. In 2004, over 400 kinds of daily newspapers were published in China, their circulation reaching 80 million, the highest figure of any country in the world. Targeted at different reader groups, newspaper formats are becoming increasingly diverse. Recent years have seen an important trend of newspaper reorganization. To date, 39 newspaper groups have been established, such as Beijing Daily Newspaper Group, Wenhui Xinmin Associated Newspaper Group and Guangzhou Daily Newspaper Group.

In 2003, trans-regional cooperation among the print media became a new trend. New Beijing Newspaper, invested and run by Guangming Daily Newspaper Group and Nanfang Daily Newspaper Group, was the first to receive formal approval from the Chinese government to publish trans-regionally. Also Orient-Observation Weekly came out in Shanghai, its largest shareholder being the Beijing-based Xinhua News Agency.


In 1987 China had two news agencies, the Xinhua News Agency and the China News Service (Zhongguo Xinwenshe). Xinhua was the major source of news and photographs for central and local newspapers. The party's newspapers People's Daily and Enlightenment Daily (or Guangming Daily), and the People's Liberation Army's PLA Daily continued to have the largest circulation.

In addition to these major party and army organs, most professional and scientific organizations published newspapers or journals containing specialized information in fields as varied as astronomy and entomology.

Local morning and evening newspapers concentrating on news and feature stories about local people and events were extremely popular, selling out each day shortly after they arrived at the newsstands. In June 1981 the English-language China Daily began publication. This newspaper, which was provided for foreigners living or traveling in China but which also was read by a large number of Chinese literate in English, offered international news and sports from the major foreign wire services as well as interesting domestic news and feature articles.

Reference News, an official news organ that carried foreign news items in Chinese translation, was available to cadres and their families. In 1980 it enjoyed a circulation of 11 million, but, with the subsequent proliferation of other news sources, its circulation dropped to 4 million in 1985, causing the subscription policy to be changed to make it available to all Chinese. Another source of foreign reporting was Reference Information (Cankao Ziliao), a more restricted Chinese reprint of foreign reportage available only to middle- and upper-level cadres. Both of these publications often included foreign reports critical of China.


National newspapers

Regional newspapers











  • Hebei Daily - CPC official paper
  • Hebei Youth Daily - tabloid covering Shijiazhuang, operated by Beijing Youth Daily
  • Shijiazhuang Daily - CPC official paper
  • Yanzhao Evening Post - tabloid covering Shijiazhuang, the capital of Hebei
  • Yanzhao Metropolis Daily - tabloid covering Hebei and sold in 11 cities around Hebei Province





Inner Mongolia








Newspaper Location First issued Publisher Languages Website Notes
Jiefang Daily (Liberation Daily) Shanghai 1949 Official daily of Shanghai Committee of the Communist Party of China
Shanghai Daily Shanghai 1999 Wenhui-xinmin United Press Group Voice of the Shanghai People's Government
Shanghai Evening Post & Mercury Shanghai 1929
Shanghai Morning Post Shanghai 1999 Jiefang Daily Newspaper Group
Shanghai Post Shanghai
Shanghai Star Shanghai 1992-2006 China Daily Weekly tabloid providing reports on people and issues in Shanghai and neighbouring regions
Shanghai Xinmin Evening News Shanghai 1929 Wenhui-xinmin United Press Group
Oriental Morning Post Shanghai
Wen Hui Bao Shanghai 1938 Not to be confused with Wen Wei Po, a newspaper with the same Chinese name published in Hong Kong
Wenhui Book Review Shanghai 1985 Wenhui-xinmin United Press Group
Xinmin Evening News (Xinmin Wanbao) Shanghai 1929 Wenhui-xinmin United Press Group
China Youth Daily (Youth Daily) Shanghai 1951 Communist Youth League of China








Special administrative regions

Hong Kong

See Newspapers of Hong Kong


See Media of Macau

Business news

Information technology news

Sports news

  • Oriental Sports Daily - a city newspaper from Shanghai, which focuses on Shanghai and surrounding cities's football events
  • Soccer News - dedicated to Chinese soccer fans, reports national and international soccer news
  • Sports China - covers sports news for every sports events, includes Chinese martial arts
  • Titan Sports Weekly - China's most successful sports bi-weekly newspaper; it started as a weekly newspaper with focus on world soccer news, then expanded to Chinese soccer news, especially with China's first participation in the final phase of World Cup (2002). It has conquered and kept more than 80% of printed sports media market-share with its filial magazines such as Soccer Weekly, Golf Digest China, Slam China, Runners' World China, etc.

Defunct newspapers

  • Wan guo gong bao - monthly newspaper published by Methodist missionaries from 1868 to 1907

See also


  1. 张莉/Zhang Li (2007), "新疆锡伯族新闻事业发展现状/Xinjiang Xibo Peoples' News Undertaking Present Situation", 伊犁师范学院学报/Journal of Ili Normal University (1), ISSN 1009-1076, retrieved 2009-04-13<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  2. Hathaway, Tim (2007-11-09), "A journalist in China: Tim Hathaway writes about his experience reporting and writing for state-run 'Xinjiang Economic Daily'", AsiaMedia, UCLA Asia Institute, archived from the original on July 18, 2010, retrieved 2009-05-08 Unknown parameter |deadurl= ignored (help)<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>

External links

 This article incorporates public domain material from websites or documents of the Library of Congress Country Studies. [19]