The Cambodia Daily

From Infogalactic: the planetary knowledge core
Jump to: navigation, search
The Cambodia Daily
File:The Cambodia Daily English and Khmer.jpg
The English and Khmer version.
Founder(s) Bernard Krisher
Founded 1993
Language English, Khmer
Headquarters Phnom Penh, Cambodia

The Cambodia Daily is an English-language daily newspaper based in Cambodia. It was started in 1993 by Bernard Krisher, an American journalist. Krisher hired two young and relatively inexperienced journalists, Barton Biggs and Robin McDowell, as the paper's first editors. The first issue was published in 1993 and the paper has published ever since. It is printed in Phnom Penh in an A4-size format and is delivered six days a week, Monday to Saturday, with the Saturday edition accompanied by a full-color Weekend magazine. The Daily has access to copy both donated and purchased from major news outlets and wire services (Reuters, The New York Times, The Washington Post) and has a staff of Cambodian and foreign journalists covering local news. A daily section in the Khmer language carries articles translated from the main English-language section.

Cambodia has another English-language daily newspaper, the Phnom Penh Post, formerly fortnightly but published daily since early 2008.

The New York Times credited The Cambodia Daily with first pointing out that Somaly Mam's stories of her childhood were false in 2012 and 2013.[1][2]

See also


  1. Mullany, Gerry (29 May 2014). "Crusader Against Sex Trafficking Quits Amid Charges Stories Were Fabricated". The New York Times. Retrieved 29 May 2014. She said the foundation retained a law firm in March to investigate the allegations, which were raised by The Cambodia Daily in articles in 2012 and 2013.<templatestyles src="Module:Citation/CS1/styles.css"></templatestyles>
  2. [1]

External links